واردات کالا از مسیرهای قاچاق ۵۰ درصد کاهش یافته است

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از کاهش ۵۰ درصدی واردات کالا از مسیرهای قاچاق خبر داد.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، مسائل اقتصادی را پاشنه آشیل مشکلات امروز کشور دانست و اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب بر مسائل اقتصادی تذکرات متعددی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه دولت‌های مختلف برنامه ریزی درستی برای انجام وظایف خود در مسائل اقتصادی نداشته‌اند، بیان کرد: عدم برنامه‌ریزی صحیح موجب شده زمان را از دست بدهیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امروزه مسائل اقتصادی به عنوان عامل اصلی نارضایتی عمومی در حال مطرح شدن است، افزود: امیدواریم با تذکرات رهبر معظم انقلاب و تعیین شعار امسال با نام حمایت از کالای ایرانی تولید کنندگان بتوانند انتظارات ایشان را برآورده کنند.

وی با بیان اینکه از سویی دولت باید با برنامه‌ریزی صحیح و سازمان تامین اجتماعی و بانک‌ها هم با حمایت از تولیدکنندگان و کسانی که اشتغال ایجاد می‌کنند اطمینان‌خاطر بدهند، بیان کرد: اگر این حمایت‌ها نباشد رقابت کردن با کالاهای خارجی و وارداتی بسیار سخت خواهد است.

بنیادی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از کالاها به صورت قاچاق و با مبالغ پائین وارد کشور می شود، عنوان کرد: امیدواریم با همت مردم از سویی و تولید کالاهای با کیفیت توسط تولید کنندگان بتوانیم در فضای رقابتی که در جهان ایجاد شده سهم خود را بیشتر از گذشته به دست بیاوریم.

وی با اعلام اینکه بخشی از واردات تحمیلی است، گفت: بسیاری از کشورها که در بعد جهانی از ما حمایت‌هایی می کنند در قبال این حمایت‌ها انتظاراتی دارند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خاطر این حمایت‌ها برخی مواقع ناخواسته مجبور به واردات برخی کالاها می‌شویم که شاید نمونه‌های داخلی بسیاری از آنها وجود داشته و نیازی به وارد کردنشان نباشد، افزود: در کلان سیاست خارجی هر کشور برخی تعهدها را ممکن است بر ما تحمیل کنند که مجبور شویم از آنها کالاهایی را خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مسائل را ملت ایران به خوبی آگاه هستند، گفت: براساس آنچه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید کالاهایی که مشابه داخلی آنها وجود دارد به هیچ عنوان از خارج کشور نباید وارد شوند.

بنیادی با اعلام اینکه آئین نامه ها و دستورالعمل های این قانون ابلاغ شده است، اظهار کرد: امیدواریم دستگاه‌های متولی مبارزه با کالاهای قاچاق بیش از گذشته در این زمینه همت و تلاش کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات خوبی که انجام شده واردات کالا از مسیرهای قاچاق به ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: امیدواریم در سال ۹۷ واردات کاهای قاچاق کاهش بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: از گذشته در حمایت از تولیدات داخل قوانین مشخصی داریم فقط باید مدیران اجرایی جامع و کامل آن‌ها را اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *