مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر در حال تخریب شدن است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با تأکید بر اینکه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها یک‌نهاد ناظر است، گفت: مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر در حال تخریب و از بین رفتن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حسن مدرس‌مقدم شامگاه جمعه در همایش تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ و هنر کاشمر در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: جمعی که امشب در این محفل حضور دارند، یک هزاردستان از مجموعه فرهنگ و هنر کاشمر هستند که سال گذشته در کنار مدیریت شهری سالی سرشار از توفیق و موفقیت داشتند.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی اجتماع بزرگ هنرمندان کاشمر در مجتمع فرهنگی سرو برگزار می‌شود، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک‌نهاد مجری نیست، بلکه یک‌نهاد ناظر و حامی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمریادآور شد: تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی که در این مدت در این شهرستان اجرا شده، درواقع توسط مؤسسات و بخش‌های مختلف بوده است و در این مسیر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمریک همراهی و همکاری بین بخشی داشته است.

وی با تقدیر از نگاه مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی در بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت و پتانسیل مجموعه فرهنگ و هنر کاشمر و همراهی با هنرمندان این شهرستان، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اداره ارشاد اسلامی نهاد متصدی نیست، تمامی امکاناتی که در اختیار ما قرار دارد، در حال از بین رفتن است.

مدرس‌مقدم با تأکید بر اینکه مجموعه فرهنگی هنری سرو کاشمر در حال تخریب شدن است، بیان کرد: این امکان وجود ندارد که دولت هرساله بودجه‌ای را برای تعمیر و تجهیز این مجموعه اختصاص دهد، بنابراین برای خروج از این فضا که در بسیاری از شهرها وجود دارد، نیازمند یک تصمیم و دستور وزارتی است.

وی بابیان اینکه دید اجرایی به حوزه فرهنگ وجود دارد، اما ارشاد اسلامی نمی‌تواند پاسخگوی این نیاز باشد و در این مسیر قطعاً به بن‌بست می‌رسد، گفت: ضرورت دارد، همه نهادها کار فرهنگی انجام دهند، با یک نگاه ملی، این مسئله از طریق مجلس حل شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر تأکید کرد: اجرای کار باید توسط نهادها و سازمان‌هایی انجام شود که سازوکار آنها متکی به درآمد و هزینه است و چون ما سازوکار درآمد و هزینه نداریم، نمی‌توانیم خیلی از اقدامات را انجام دهیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم که جمع زیادی از اصحاب فرهنگ و هنر به همراه اعضای خانواده‌هایشان حضور داشتند از فعالان این حوزه با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *