مدارس فرسوده یکی از مشکلات اساسی در کشور

به گزارش ایسنا، بهروز بنیادی عصر پنج‌شنبه در نشست مشترک روسا و مدیران شورای آموزش و و پرورش ترشیز کهن که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در محل سالن همایش‌های فرهنگیان کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید انضباط مالی مسیر درستی پیدا کرده تا این اعتبارات به جا، به موقع، با حداقل هدر رفت و با کیفیت مناسب کارها انجام شود، بیان کرد: با توجه به مدارس بسیاری که در منطقه ترشیز از قدمت و فرسودگی بالایی برخوردارند تلاش شده با همکاری مسئولان استان و کشور در سال جاری پروژه‌هایی در سطح ادارات آموزش و پرورش منطقه ترشیز اجرا شود.
بنیادی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت سه شهرستان، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن همدل و همسو هستند، گفت: مسئولان این منطقه در کمک به آموزش و پرورش در راستای توسعه علم و تربیت فرزندان از هیچ کمکی دریغی ندارد.
وی ادامه داد: در هماهنگی های به عمل آمده با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مبلغ سه میلیارد ریال برای تجهیزات مدارس کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ تخصیص خواهد یافت.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص مبلغ سه میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های چهار منطقه کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ خبر داد و عنوان کرد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شد در هر منطقه از ادارت آموزش و پرورش ترشیز دو تا سه پروژه مهم تکمیل گردد.
وی با بیان اینکه در شهرستان بردسکن مقرر شد مدرسه حسن آباد تکمیل شود، بیان کرد: اکنون این مدرسه از پیشرفت فیزیکی 50 درصد برخوردار است.
بنیادی با اشاره به اینکه مدرسه شهید اسلامی با مشارکت خیرین آغاز می شود، افزود: در بازدید از خوابگاه این شهرستان طبقه سوم آن تکمیل خواهد شد.
وی با اعلام اینکه در شهرستان خلیل آباد دو دبستان شش کلاسه روستای جابوز و ابراهیم آباد با کمک خیرین آغاز خواهد شد، بیان کرد: امیدواریم این پروژه از محل تفاهم نامه با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در شهرستان خلیل‌آباد اجرایی شود.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد در بخش کوهسرخ خوابگاه فضیلت و یک مدرسه چهار کلاسه تکمیل شود، ادامه داد: در شهر کاشمر هم مقرر گردید از محل ارزش افزوده سال جاری استخر آموزش و پرورش این شهرستان تکمیل شود تا تمامی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرهای کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و بخش کوهسرخ بتوانند از آن استفاده کنند.
وی همچنین از مصوب شدن ساخت یک مدرسه 10 کلاسه مرحوم مروج با همکاری یکی از سازمان‌ها و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اگر بتوانیم این پروژه‌ها را در سال جاری تکمیل کنیم به بخشی از خواسته‌های مردم عزیز و دانش آموزان خواهیم رسید.
رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه در رفع مشکلات نیازمند حمایت جدی مسئولان استان و کشور هستیم، افزود: اکنون 26 هزار دانش آموز در 180 مدرسه کاشمر مشغول به تحصیل هستند، گفت: در حال حاضر 20درصد مدارس کاشمر نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
علی طاهریان با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی و ساخت سالن‌های چند منظوره و ورزشی در کاشمر آغاز شده است، استخر آموزش و پرورش کاشمر را یکی از پروژه‌های نیمه تمام دانست و گفت: اگر این پروژه به بهره‌برداری برسد بالغ بر 50هزار دانش آموز منطقه ترشیز از آن بهره‌مند خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به مدرسه تخریبی امام علی(ع) اظهار کرد: اکنون این مدرسه با عمر بالا نیازمند تخریب و بازسازی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر دبستان مروج با 50 سال قدمت و 100 دانش آموز را از دیگر مدارس نیازمند تخریب و بازسازی دانست و گفت: برای حضور خیرین تمام شرایط لازم مهیا شده است.
طاهریان افزود: از سال 96 تاکنون بیش از 4 میلیارد تومان تفاهمنامه با خیرین به امضاء رسیده است.
در ادامه مراسم کلنگ مجموعه ورزشی زنده یاد حمید نامدار به مساحت 1200 متر و اعتبار 500 میلیون تومان به زمین خورد و مقرر و اعتبار سالن ورزشی نیمه کاره به مبلغ دو میلیارد تومان تامین گردد.
همچنین در سفر یک روزه معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به خلیل آباد سه طرح آموزشی و عمرانی با اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *