پیاده کردن افراد از قطار انقلاب سیاست نظام نیست

فرمانده سپاه کاشمر با اشاره به اینکه سپاه از سرزنش و ملامت هراس ندارد گفت: دفاع از امنیت ملی کشور جزو اصول پذیرفته‌شده نظام و سپاه است و پیاده کردن افراد از قطار انقلاب سیاست نظام نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علیرضا سازگار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز کاشمر در جمع نمازگزاران با اظهار داشت: الحمدالله مردم به‌خوبی برکات تشکیل سپاه را از بدو فعالیت به چشم خودشان دیدند، به‌طوری‌که امروز این نهاد مقدس محبوبیت خاصی در بین مردم دارد.

تقدس و محبوبیت نقطه تمایز سپاه با سایر نهادهاست

وی تقدس و محبوبیت را نقطه تمایز این نهاد مقدس با سایر نهادها و ادارات عنوان کرد و بیان داشت: تمام این محبوبیت و پشتیبانی‌هایی که مردم نسبت به سپاه‌ دارند به این دلیل است که این نهاد برخاسته از دل مردم است.

فرمانده سپاه کاشمر با بیان اینکه تقوای الهی، عدالت‌طلبی و مردمی بودن باعث محبوبیت می‌شود، گفت: سپاه در تمام امور و فعالیت‌هایی که در زمینهٔ گزینش، جذب، سازمان‌دهی، آموزش و اقدامات زیربنایی که در گوشه و کنار کشور انجام داده موضوع عدالت را رعایت و همواره در تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ها همراه مردم بوده است.

استراتژی دفاع از مظلومان از اولویت‌های اصلی انقلاب است

سازگار دفاع از مظلومان جهان را یکی دیگر از دلایل محبوبیت سپاه عنوان کرد و افزود: استراتژی دفاع از مظلومان از اولویت‌ها و سیاست‌های اصیل و اصلی امام راحل و انقلاب اسلامی بوده و تا ریشه‌کنی کامل ظالم و ظلم جزو اصول اولیه انقلاب اسلامی است و سپاه در این مسیر لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها و مسئولان در خصوص وعده‌ها و قول‌هایی که در مقاطع مختلف نظیر انتخابات می‌دهند صادق نیستند و این مهم باعث کاهش محبوبیت آن‌ها در بین مردم شده است، خوشبختانه سپاه در این حوزه به‌خوبی اعتماد مردم را جلب کرده است و در این مسیر مصمم به انجام و اجرایی کرده وعده‌ها و قول‌هاست.

فرمانده سپاه کاشمر با تأکید بر اینکه مردم در بسیاری از موارد جلوتر از مسئولان هستند و نمونه بارز آن عکس‌العمل و حضور به‌موقع مردم بصیر در 9 دی برای خاموش کردن فتنه آن سال بود خاطرنشان کرد: سازش‌ناپذیری با ظالمان از اصول اصلی انقلاب است که سپاه به دنبال تحقق آن است، ما هیچ‌وقت با ظالم سر سازش نخواهیم داشت و آن جهاد کبیری که مقام معظم رهبری فرمودند را مدنظر قرار دادیم.

ایثارگری برای دفاع از امنیت ملی کشور جزو اصول نظام و سپاه است

سازگار ادامه داد: توافق نکردن با ظالمان و سرکشان جهان امروز به نماد سرکشی و عربده‌کشی و استکبار در آمریکا جمع شده است.

وی افزود: فداکاری و ایثارگری برای دفاع از امنیت ملی کشور جزو اصول پذیرفته‌ شده نظام جمهوری اسلامی و سپاه است.

فرمانده سپاه کاشمر با اشاره به اینکه ما پاسدار انقلاب هستیم نه کارمند انقلاب اظهار داشت: کارمند انقلاب بودن هم خوب است اما کسانی که در هر لباس و جایگاهی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دلسوز هستند، می‌توانند در دفاع از مظلوم با ظالم به مبارزه بپردازند.

سازگار تقدیم شهدای مدافع حرم به‌ویژه شهید حججی و شهیدان زاده اکبر و رضایی از کاشمر را در راستای تثبیت امنیت ملی دانست و اضافه کرد: توجه به امنیت ملی از استراتژی‌های نظام جمهوری اسلامی است و امروز این استراتژی به دستور ولی امر مسلمین، امام خامنه‌ای تعیین می‌شود.

وی با بیان این‌که آنچه سپاه را متمایز کرده موضوع ولایتمدار بودن این نهاد است، بیان داشت: ما از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای هراس نداریم و از ملامت کردن هیچ ملامت گری نمی‌هراسیم و تنها آنچه باعث می‌شود کارهایمان را به‌پیش ببریم فرمان و دستورات مقام معظم رهبری است تا بتوانیم با تفضل الهی و توسط مقام معظم رهبری پرچم انقلاب به دست مبارک حضرت مهدی(عج) برسد.

پیاده شدن افراد در مقاطع مختلف زمان از قطار انقلاب

فرمانده سپاه کاشمر با ابراز تأسف از این‌که برخی مسئولان اجرایی کشور مدعی هستند که نباید افراد را از قطار انقلاب پیاده کنیم گفت: برخی افراد در جریان فتنه سبز سال 88 خودشان از قطار انقلاب پیاده شدند.

سازگار اظهار داشت: حکومت، انقلاب و نظام اسلامی همواره به دنبال این است که افراد را سوار قطار انقلاب کند نه اینکه از قطار انقلاب پیاده کند، اما از ابتدای انقلاب در هر مقطعی افراد مختلفی در هر لباسی که بودند از قطار انقلاب پیاده شدند.

فرمانده سپاه کاشمر با تأکید بر اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش در 5 ساله اخیر هیچ دستاورد و پیروزی نداشتند و در این سال‌ها همه این پیروزی‌ها در اختیار محور مقاومت بود اظهار داشت: حمله هفته گذشته آمریکا به سوریه با شلیک 110 موشک که 70 موشک آن توسط محور مقاومت رهگیری و سرنگون شد، یکی دیگر از شکست‌های آنان بود که هیچ‌ یک از اهداف راهبردی متحدین آمریکا و خودش را محقق نشد.

سازگار با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گویند که ما سایه جنگ را از کشور دور کردیم یا اینکه نباید با آمریکا شوخی و پا روی دم آن بگذاریم، افزود: آمریکا توانایی هیچ جنگ جدیدی را ندارد به‌ طوری‌که متحدین آمریکا نیز در جریان حمله موشکی به سوریه هم متوجه شدند کاری از آمریکا ساخته نیست.

برخی روزنامه‌های داخلی نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند

وی با بیان این‌ که پس از حمله آمریکا به سوریه، کشورهای عربی با خوشحالی دست به انتشار تصویر وزیر امور خارجه ایران زدند و موضوع پایان لبخند را مطرح کردند تصریح کرد: متأسفانه برخی از این روزنامه‌های زنجیره‌ای که در داخل کشور حقوق و مال بیت‌المال را می‌خورند و به‌ اصطلاح نمک می‌خورند و نمکدان را می‌شکنند، برای این‌ که به اربابشان آمریکا برنخورد سخنی نمی‌گویند و دائم محور مقاومت و سپاه را زیر سؤال می‌برند.

فرمانده سپاه کاشمر با رد این موضوع که سپاه هیچ‌گاه گرفتار سیاست‌های روسیه نشده تأکید کرد: اینکه توانسته‌ایم این جبهه دفاعی را تا مدیترانه ببریم از افتخارات نظام است و در این مسیر موفق شده‌ایم ابرقدرتی را که در دوران دفاع مقدس و حتی بعد از آن به کشور عراق کمک می‌کرد با خودمآن‌ هم‌نظر کنیم.

سازگار با انتقاد از اینکه برخی از افراد وابسته به جناح سیاسی خاص در شهرستان در صحبت‌های نوروزی خودشان مدعی شدند که گفتگو و دیپلماسی با داعش جواب داده است خطاب به آنان گفت: کدام دیپلماسی با داعش جواب داد؟! اگر شما هنر داشتید می‌رفتید با داعش گفتگو می‌کردید.

وی یادآور شد: تنها دیپلماسی که در خصوص داعش جواب داد، دیپلماسی مقاومت بود، اگر در این مسیر سپاه نمی‌جنگید و به سراغ آن‌ها نمی‌رفت و شهیدی تقدیم نمی‌شد آن‌ها به هدفشان که ورود به ایران بود دست پیدا می‌کردند.

دشمن هیچ‌گاه به سمت‌ جنگ فیزیکی نخواهد آمد

فرمانده سپاه کاشمر با تأکید بر این مهم که با تدبیر مقام معظم رهبری و حمایت و بصیرت ملت هوشیار دشمن هیچ‌گاه به سمت‌وسوی جنگ فیزیکی نخواهد آمد اظهار داشت: اگر امروز سپاه افتخاراتی دارد تنها به این دلیل است که مردم پشتیبان این نهاد مقدس و مردمی هستند.

سازگار یادآور شد: مگر به اذعان رئیس‌جمهور قرار نبود در زمان اجرای برجام تمام تحریم‌ها لغو شود؟ اما با گذشت 2.5 سال از اجرای آن حدود هزار و 600 مورد و نفر تحریم شدند.

وی افزود: جنگ ارزی و اقتصادی در دستور کار دشمنان قرار دارد و به دنبال فلج کردن کشور از لحاظ اقتصادی هستند.

فرمانده سپاه کاشمر با ابراز تأسف از اینکه در برخی از مسئولان سه جریان غالب است بیان داشت: در درجه اول بسیاری از مسئولان رده‌های اجرایی دنبال این هستند که سیاست‌های بانک جهانی و استکبار را در کشور پیاده کنند، که نمونه آن قانون 2030 بود که قرار بود در وزارت آموزش‌وپرورش اجرا شود که متأسفانه مقداری از آن‌هم با حذف لغت ایثار، شهادت و درس شهید فهمیده از کتب درسی انجام شد.

متأسفانه برخی از مسئولان ما همواره به فکر ارتباط با کدخدا هستند

سازگار با بیان اینکه دیدگاه دوم وابسته کردن حل مشکلات کشور به آمریکا است، ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما هیچ مسئله حل‌نشده در کشور نداریم و با استفاده از توان جوانان و اقتصاد کشور می‌توانیم اقتصاد دوازدهم جهان باشیم و تا 300 میلیون نفر جمعیت را غذا بدهیم، اما متأسفانه برخی از مسئولان ما همواره به فکر ارتباط با کدخدا هستند.

وی با تأکید بر این‌که در بحران ارزی یک‌ هفته‌ای که در کشور ایجاد شد ارزش پول کشور 60 درصد کاهش یافت، اظهار داشت: امروز آمریکا با دلار و فردا اروپا با یورو درصدد هستند که ایران را زمین بزنند، بنابراین از مسئولان اجرایی تقاضا داریم به سمت پیمان‌های دوجانبه پولی حرکت کنند تا با اخم و لبخندهای آنان متحمل ضرر نشویم.

فرمانده سپاه کاشمر در پایان با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بنام حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: در سال جدید تولیدکنندگان با تولید کالاهای باکیفیت‌تر و مردم با خرید کالاهای ایرانی زمینه حمایت از کارگر و کارخانه‌دار ایرانی را فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *