اجرای نیات موقوفات مرتبط با ماه رمضان در کاشمر

20موقوفه در کاشمر که با نیت ماه مبارک رمضان وقف شده بود، در این زمینه اجرای نیت شد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت:نیت واقفان این موقوفات،اجرای نیات موقوفات مرتبط با ماه رمضان در کاشمر قرآن‌خوانی، برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌های ماه رمضان مانند شب‌های احیا است.

حجت الاسلام صادق خلیلی افزود: از محل این موقوفات و نیز نذورات مردمی به مدت 30 شب در محل امامزادگان سیدحمزه(ع)، سیدمحمد(ع) و سیدمرتضی(ع) و دیگر بقاع متبرک سفره‌های افطاری ساده برپا می‌شود.

وی از اجرای ویژه برنامه‌های طرح ضیافت الهی برای میزبانی از زائران و مجاوران در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرک حبرداد و گفت: جلسه ترتیل‌خوانی هر روزه قرآن کریم و آموزش عمومی قرآن ویژه برادران هر شب از این برنامه‌ها است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر افزود: در این طرح همچنین تعدادی از مبلغان دینی در مکان‌های مقدس مستقر شده‌اند و درموضوعات سخنرانی دینی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت، بیان احکام و حضور در خیمه‌های معرفت، فعالیت می کنند.

خلیلی گفت: خیمه‌های معرفت با موضوع مشاوره خانواده و ازدواج، تربیت کودکان در غرفه کودک و نوجوان امامزادگان سیدحمزه(ع)، سیدمحمد(ع) و سیدمرتضی (ع) برپا شده‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *