رونمایی از رمان زندگی دانش آموز شهید محمد پنجاهی در کاشمر

همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادت دانش‌آموز شهید محمد پنجاهی، از رمان زندگی این شهید با نام سوغات کربلا در کاشمر رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم رونمایی از این کتاب،با حضور جمعی از مسئولان و مردم کاشمر در رونمایی از رمان زندگی دانش آموز شهید محمد پنجاهیروستای عارف آباد، زادگاه این شهید برگزار شد.

امام جمعه موقت کاشمر در این مراسم گفت: برکت در فرهنگ دینی ما به معنی نفع فراوان و هدفمند است و شهیدی که با امکانات اندک در شرایطی که همه دنیا با او مبارزه می‌کنند دست به جهاد می‌زند در واقع برای جامعه منافع فراوانی به بار می‌آورد و مصداق برکت می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی احدی افزود: مهمترین نفعی که از شهید نصیب جامعه می‌شود، روشنگری و هدایت است و شهید در ادامه هدایتگری خداوند،انبیا و ائمه اطهار، جامعه را هدایت می‌کند.

کتاب «سوغات کربلا»، به همت نمایندگی دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاشمر به قلم نجمه صاحب زمانی به رشته تحریر درآمده است.

شهید محمد پنجاهی از اهالی روستای عارف آباد کاشمر و تک فرزند خانواده بوده است، در سال 1361 در عملیات رمضان، همزمان با ایام شهادت حضرت علی(ع) در سن 16 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از 12 سال در سال 1373 در گلزار شهدای روستای عارف‌آباد به خاک سپرده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *