کاهش 21 درصدی اعتبارات تملک دارایی کاشمر

سرپرست فرماندار کاشمر گفت: اعتبارات تملک دارایی شهرستان سال جاری در مقایسه با سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، مرادعلی احمدزاده ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی شهرستان در سال جاری برای 103 پروژه با اعتبار 8 میلیارد و 652 میلیون تومان تعریف شده است، گفت: این اعتبارات شامل 20 فصل، 53 برنامه و برای 35 دستگاه شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی شهرستان در مقایسه با سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است، بیان کرد: اعتبارات سال گذشته شهرستان 10 میلیارد و 968 میلیون تومان برای 108 پروژه بوده است.

سرپرست فرماندار کاشمر با اعلام اینکه به طور میانگین 43 درصد اعتبارات سال گذشته تخصیص داشته است، اظهار کرد: برای امسال قول داده اند که اعتبارات صددرصد پرداخت شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم حداقل امسال در خصوص اعتبارات تملک دارایی شهرستان تخصیص خوبی داشته باشیم، به اعتبارات ماده 180 شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات ماده 180 برای تعداد 24 پروژه اعتبار 10 میلیارد و 608 میلیون تومان تعریف شده است.

احمدزاده با اشاره به اینکه این اعتبارات شامل 9 بخش است که برای 16 دستگاه اختصاص یافته، به مقایسه اعتبارات ماده 180 امسال به نسبت سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات ماده 180 حدود 15.5 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: اعتبارات ماده 180 سال گذشته برای 34 پروژه با اعتبار 9 میلیارد و 180 میلیون تومان بوده است.

سرپرست فرمانداری کاشمر با بیان اینکه 23.5 درصد میانگین تخصیص اعتبارات ماده 180 در سال گذشته بوده است، به اداراتی که از محل اعتبارات تملک دارایی بیشترین اعتبار را برای امسال دارند اشاره کرد و گفت: شهرداری کاشمر از محل ماده 180 و اعتبارات تملک دارایی 4 میلیارد و 790 میلیون تومان، راه و شهرسازی با اعتبار 2 میلیارد و 193 میلیون تومان، جهاد کشاورزی با 1 میلیارد و 911 میلیون تومان، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس یک میلیارد و 739 میلیون تومان، اداره آب و فاضلاب روستای با یک میلیارد و 382 میلیون تومان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با 1 میلیارد و 300 میلیون تومان و شهرداری ریوش با یک میلیارد و 31 میلیون تومان به ترتیب بیشترین اعتبارات را داشته اند.

وی با اعلام اینکه اعتبارات اعلام شده فقط مختص پروژه‌های نیمه تمام است، عنوان کرد: تا پروژه‌های نیمه تمام تکمیل نشود به صلاح نیست پروژه دیگری شروع کنیم.

احمدزاده با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های نیمه کاره در شهرستان از ده سال قبل هستند، گفت: اگر طرح‌های نیمه تمام کامل شده پروژه دیگری را می‌توان شروع کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارت اختصاص یافته باید به موقع جذب شود، بیان کرد: مسئولان ادارات از هم اکنون برای تفاهم نامه ها و جذب اعتبارات پیگیری های لازم را داشته باشند.

وی پایان جذب اعتبارات را 31 خردادماه اعلام کرد.

در ادامه دبیر کمیته برنامه ریزی استان و نماینده سازمان برنامه و بودجه استان در شهرستان با بیان که با بیان اینکه اعتبارات ابلاغی به استان 5 هزار و 716 میلیارد ریال بوده است، افزود: هنوز آئین نامه اجرایی اعتبارات مربوط به تبصره 18 با مبلغ 117 میلیارد تومان و اعتبارات مربوط به 27 درصد مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ 38.2 میلیارد تومان به استان ابلاغ نشده است.

صفریان با اشاره به اینکه این جلسه مربوط به اعتبارات ابلاغی به استان با 416.4 میلیارد تومان است، افزود: این مبلغ شامل اعتبارات استانی با 152 میلیارد تومان، سه درصد نفت و گاز با اعتبار 220 میلیارد تومان و اعتبارات ارتقاء شاخص‌های توسعه اقتصادی با اعتبار 43.4 میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در اعتبارات ابلاغی یکسری الزامات قانونی داشته ایم، بیان کرد: یک درصد اعتبارات استانی و نفت مربوط به بسیج سازندگی، 5 تا 8 درصد اعتبارات مربوط به اجرای طرح های هادی روستایی، ده درصد اعتبارات مربوط به آب روستایی است.

دبیر کمیته برنامه ریزی کاشمر با بیان اینکه براساس یک بند اعتبارات حوزه علمیه باید ثابت نگه داشته شود، اظهار کرد: مجموع الزامات 55.2 میلیارد تومان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 336 میلیارد تومان رقم اعتباری است که با توجه به شاخص ها بین فصول برنامه های توزیع شده و سهم هر شهرستان به دست آمده است، بیان کرد: اعتبارات ماده 180 استان حدود 421.5 میلیارد تومان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *