جمع آوری یک تن زباله از مسیرهای آلوده شهرستان کاشمر

رییس حفاظت محیط زیست کاشمر گفت : در پاکسازی حاشیه جاده روستای فروتقه به تربقان از بخش مرکزی بیش از یک تن زباله جمع آوری شد.
جمع آوری یک تن زباله از مسیرهای آلوده شهرستان کاشمربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی جمعه پور افزود: همزمان با هفته دهیاری از حاشیه جاده روستای فروتقه به تربقان که از مسیرهای آلوده شهرستان بود بیش از یک تن زباله جمع آوری و پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون برای سلامت محیط زیست روستا و حضور بهتر گردشگران و مسافران، بالغ بر 20 برنامه پاکسازی نخاله از حاشیه جاده ها, معابر روستایی با مشارکت مردمی اجرا شد.

رییس حفاظت محیط زیست کاشمر مشارکت کلیه دهیاران در طرح تجمیع زباله گاه‌های روستایی را طرحی موثر برای رفع معضل پسماند در روستا و جمع‌آوری چاله زباله‌های روستایی دانست و گفت: تاکنون طرح تجمیع زباله در 60 درصد روستاها انجام شده و باقی نیز باید به این طرح بپیوندند.

جمعه پورسرانه تولید زباله هر نفر در شهر را 850 گرم و برای هر نفر روستایی 400 گرم اعلام کرد و گفت : با توجه به اینکه زباله‌های تر هم قابلیت به کمپوست را دارند در مجموع 80 تا 90 درصد زباله ها قابل بازیافت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *