40 درصد نانواییهای کاشمر آرد کامل استفاده می کنند

رئیس اتحادیه نانوایان کاشمر گفت: فقط 40 درصد از نانواییها در سطح این شهرستان از آرد کامل سبوسدار برای پخت نان استفاده می کنند.
40 درصد نانواییهای کاشمر آرد کامل استفاده می کنند
موسی برهانی روز سه شنبه همزمان با 22 آبان ‘روز ملی نان’ و در حاشیه مسابقه تهیه و پخت نان در کشامر طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 157 نانوایی مجوزدار در سطح این شهرستان به پخت و عرضه انواع نان سنگک، تنوری سنتی و ماشینی دوار اشتغال دارند. 100 واحد از این نانواییها در شهر کاشمر فعالند.
وی همچنین سهمیه ماهانه آرد را در کاشمر هزار و 10 تن ذکر و بیان کرد: تلاش می شود آرد بدون سبوسگیری و کامل به نانواییها برسد تا 100 درصد نان تولیدی در این شهرستان سبوسدار باشد اما برخی از مردم رنگ تیره این نوع آرد را نمی پسندند در صورتی که نان سفید فاقد سبوس بوده و ارزش غذایی ندارد.
رئیس اتحادیه نانوایان کاشمر همچنین گفت: طی سالهای اخیر هزینه های نانوایی افزایش یافته و همچنین مالیات بر ارزش افزوده نیز از نانواها دریافت می شود لذا مدیران این واحدها مجبور به تعدیل نیرو شده اند. نانواییها در صورت ارائه تسهیلات می توانند اشتغالزایی بیشتری داشته باشند.
مرکز شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ دارای 63 روستای است. 61 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *