توسعه فعالیت‌های فرهنگی در روستاها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی فرهنگی در تمامی عرصه‌ها، گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای توسعه پایدار روستاها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، بهروز بنیادی امشب در بازدید از کتابخانه فدک روستای فدافن از توابع بخش مرکزی کاشمر که در اسفندماه سال گذشته جزو 10 روستای برتر جشنواره روستای دوستدار کتاب در کشور معرفی‌ شده بود، اظهار داشت: کسب عنوان برتر روستای دوستدار کتاب که در سایه تلاش و همت مجموعه دست‌اندرکاران حوزه کتابخانه و کتاب‌خوانی، دهیاری و شورای اسلامی روستا و سایر نهادهای مرتبط به‌دست‌آمده نشان از استعداد، توانمندی و ظرفیت بالای این روستا است.

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تبریک کسب این موفقیت بر لزوم برنامه‌ریزی فرهنگی در تمامی عرصه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: قطعاً با توسعه فعالیت‌های فرهنگی به‌عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر می‌توانیم زمینه را برای توسعه پایدار روستاها فراهم کنیم.

در ادامه این بازدید، مدیر کتابخانه فدک روستای فدافن نیز با اشاره به استقبال چشمگیر مردم روستا در سنین مختلف از این کتابخانه، گفت: این کتابخانه دارای صدها عضو فعال از اهالی فدافن و روستاهای هم‌جوار است.

زهره خزاعی با اشاره به برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترویج و توسعه کتاب‌خوانی و تشویق اقشار مختلف مردم به امر کتاب‌خوانی، یادآور شد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مختلفی که در این راستا انجام دادیم، در سال گذشته این روستا به نمایندگی از مجموعه شهرستان به جشنواره دوستدار کودک معرفی شد که پس از بررسی فعالیت‌ها و شاخص‌ها به‌عنوان روستای برتر دوستدار کتاب کشور انتخاب شد.

وی تأکید کرد: در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی که سال گذشته برگزار شد، 3 هزار و 700 نفر از اعضای این کتابخانه شرکت کردند که بر اساس آمار ارائه‌ شده از سوی دبیرخانه جشنواره، این میزان مشارکت درمجموع بیش از جمعیت 23 شهرستان خراسان رضوی شرکت‌کننده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *