برگزاری مراسم بزرگداشت روز ماما در شهرستان کاشمر

همزمان با میلاد با سعادت حضرت امیر المومنین علی(ع) با حضورماماهای شاغل در شبکه بهداشت و درمان کاشمر، مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر،معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان،بخشدار مرکزی و مدیران حوزه بهداشت و درمان کاشمر،مراسم بزرگداشت روز ماما در محل تالار اوقاف شهرستان کاشمر، برگزار گردید .

دکتر محمدجواد یزدانی مدیر شبکه بهداشت ودرمان کاشمر ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی ماماها که در بخش‌های حساس و حیاتی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: تمامی مراجعه‌کنندگان به بخش‌های بهداشت و درمان بیمار هستند؛ اما مراجعه‌کنندگان به ماماها دو انسان سالم هستند

وی یادآور شد: از اردیبهشت سال گذشته تا اردیبهشت امسال با تلاش ماماها و متخصصان زنان پنج هزار زایمان در کاشمر انجام شده است، این در حالی است که خوشبختانه موردی از مرگ مادر گزارش نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به کاهش چشمگیر مرگ نوزادان در مناطق روستایی طی یک سال اخیر به همت ماماهای پزشک خانواده در تشخیص و ارجاع به موقع خاطرنشان کرد: با رایگان شدن زایمان طبیعی امیدواریم زمینه ترویج و تشویق به زایمان طبیعی افزایش یابد.

دکتر یزدانی با بیان اینکه ماماها حلقه مفقوده در بهداشت و درمان بودند اما امیدواریم بتوانند این قشر زحمت‌کش جایگاه خودشان را تثبیت کنند؛ تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش و فعالیت‌های ماماها شاهد کاهش سزارین و گرایش به زایمان طبیعی هستیم.

وی با ابراز نگرانی از آمار بالای سزارین در برخی شهرستان‌های بزرگ، این افزایش را یک تهدید جدی برای حوزه سلامت عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از بخش‌های اجرای طرح تحول نظام سلامت، ارتقاء و برخورداری مردم از نعمت سلامت است؛ لذا باید تلاش کنیم با ترویج و توصیه به زایمان طبیعی زمینه سالم‌بودن مادر و نوزاد را فراهم کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه ماماها در این شهرستان گفت: خوشبختانه امسال از میان ماماهای شهرستان، زهره طاهرنژاد به عنوان مامای نمونه استانی و نسرین محسنی به عنوان مامای نمونه کشوری انتخاب شدند.
در ادامه این مراسم دکتر علیرضا ناصری رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان کاشمر ضمن تقدیر از ماماهای سطح شهرستان به اهمیت و جایگاه حرفه ی مامایی در جامعه اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد با اجرای نظام تحول سلامت جایگاه ماماها بیش از پیش ارتقا و تثبیت گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *