مزارع خشخاش کاشمر نابود شدند

رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر کاشمر از قلع و قمع مزارع کشت خشخاش و شادانه در این شهرستان خبر داد.

مهدی فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: تاکنون چندین مورد کشت خشخاش در روستاها دیده شده که بسیار ناچیز و اندک بوده اما به موقع، شناسایی و با عاملان برخورد قانونی صورت گرفته است. با تلاش و نظارت شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر از کشت خشخاش و شادانه در این شهرستان، جلوگیری و با متهمان برخورد جدی و قانونی می‌شود.

فرماندار کاشمر افزود: تاکنون جلسات متعددی با دهیاران و کشاورزان در این خصوص گرفته شده و تمامی روستاها در راستای جلوگیری از کشت خشخاش و شادانه رصد می‌شوند.

وی همچنین به انجام بازرسی‌های پی­در­پی از عطاری‌ها و اماکن عرضه گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: تاکنون چندین مورد به خاطر تخلفاتی که داشته‌اند پلمب شدند.

رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر کاشمر از افزایش کشفیات 264 درصدی مواد مخدر از نوع تریاک در سال گذشته به نسبت سال 91 خبر داد و افزود: در سال 91 بیش از 142 کیلوگرم تریاک کشف شد که این آمار در سال گذشته به 518 کیلوگرم افزایش پیدا کرد.

وی با اعلام اینکه در مجموع در سال گذشته 592 کیلو و 471 گرم انواع مواد مخدر کشف شد که به نسبت سال 91 بالغ بر 174 درصد رشد داشته است، گفت: امیدواریم با اخد مجوز جهت احداث پست ایست و بازرسی ثابت در روستای اکبرآباد کوهسرخ به نتایج بهتری در کشفیات مواد مخدر دست پیدا کنیم.

فروزان با اشاره به اینکه تمامی 56 مصوبه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته اجرایی شده است، پاکسازی مناطق آلوده و انجام عملیات میدانی در کال قوژد، خیابان شهید نیازمند و باقری و مسدود کردن راه‌های ارتباطی به کال قوژد را از جمله کارهای انجام شده توسط این شورا در سال گذشته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به زودی کمپ مجاز ترک اعتیاد در سطح شهرستان راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این کمپ در برخورد و دستگیری معتادین جدی تر از گذشته خواهیم بود. همچنین با دانشگاه‌ها مذاکراتی انجام داده‌ایم تا پژوهشی خاصی را بر روی مواد مخدر و مضرات آن انجام دهند

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *