مسئول مخابرات کاشمر: علت قطعی اینترنت مشکلات نرم افزاری در استان بوده است

با ریاست اداره مخابرات کاشمر علت قطع و وصل شدن و خرابی های اینترنت ADSL مخابرات کاشمر را از وی جویا شدیم

وی در این باره بیان داشت : من در ابتدا از مردم پوزش می خواهم بابت این قطعی های مکرر که داشتیم که تقریبا حدود ۲۰ روز است شروع شده و در هفته گذشته شنبه نرمال شد ولی  جمعه صبح و بعد از ظهر هم قطعی داشتیم

مهندس بیجندی افزود: هر سیستم فنی دارای خرابی هایی می باشد وقتی مخابرات تاسیس شد در کنار آن واحد خرابی تلفن بنام ۱۱۷ هم تعریف شد، پس خرابی های سیستم ها  مخابراتی یک مسئله طبیعی میباشد ولی کنترل و رفع سریع این مشکلات باید برنامه ریزی شده باشد .

ریاست مخابرات کاشمر بیان داشت: یک خرابی هائی در سیستم سرورهای  adsl پیش آمده  و این خرابی ها را به سه شکل اینترنت کشوری و استانی و شهری تقسیم می کنیم که این خرابی های اخیر به استان بر می گردد که مشکل اصلی  مشکلات نرم افزاری سرورهای adsl میباشد،من بخاطر همین و یک سری کار دیگر در استان دوروز از نزدیک شاهد جلسات و کار بچه های فنی مخابرات بودم بعضی از وقتها تا صبح روی سرورها کار میکردند و صبح وقتی سرورها زیر بار می رفتند دوباره به مشکل می خوردند و این باعث شد که سرورها را در استان عوض کنند و مطلع هستید که این کار خیلی زمان میبرد

وی درباره تعداد مشترکین اینترنت مخابرات افزود: ظرفیت  مشترکین adsl مخابرات نسبت به دیگر شرکت ها ۷۰ درصد است و باید قبول کنیم که با این حجم مشترک در استان برخی مشکلات پیش می آید،خرابی اینترنت پر سرعت در کاشمر ربطی به پهنای باند ندارد و پهنای باند کاشمر در سال گذشته از ۱۰۰ مگا بایت به ۳۵۰ مگابایت افزایش یافته که هر ساله متناسب با افزایش مشترکین اینترنت پرسرعت افزایش پیدا می کند .

مهندس بیجندی درباره  ۲۰۲۰ که پاسخگوی  مشترکین adsl  مخابرات هست و در این چند روز به ترافیک شدید خورده بود اظهار داشت: باید بگوییم که وقتی در استان اینترنت به مشکل بر می خورد و در حدود ۱۵۰۰۰۰ مشترک میخواهند مشکل خود را از ۲۰۲۰ جویا شوند که این بخش به مشکل ترافیک شدید بر می خورد و نمی توانند پاسخگوی همگی باشد.

وی درباره تعداد مشترکین اینترنت مخابرات بیان داشت: در شهرستان کاشمر حدود ۵۷۰۰ مشترک adsl  مخابرات وجود دارد و روستاهای کسرینه و زنده جان و قوژد و فروتقه و تربقان و قلعه بالا دارای  اینترنت پر سرعت میباشند که بزودی ۸ نقطه دیگر به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

در پایان مهندس بیجندی گفت:از مردم عزیز شهرستان بخاطر خرابی ۱۱۸ هم عذر خواهی می کنم که مشکل آن بخاطر جابجائی سرورها از شهرستان به استان بود در جهت تسریع در پاسخگوئی در ۱۱۸ در سرتاسر استان یعنی اگر ۱۱۸ کاشمر مشغول باشد در استان هم بتوانند پاسخگوی مخاطبین کاشمریا سایر شهرستان ها باشند.

2 پاسخ

  1. جناب آقای مهندس بیجندی واقعا خوب جات خوش افتاده که الان چند سال است شما رییس مخابرات هستی چرا به فکر خطوط مسکن مهر نیستی که باید چند ماه برای یک خط تو نوبت باشیم

  2. ما این همه پول دادیم که قطع بشهه الان ما امتحانات باید چکار کنیم اصلا به فکر نیستین متاسفم براتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *