ریزش قنات، جان دانش‌آموزان کاشمر را تهدید می‌کند

رییس آموزش و پرورش کاشمر گفت: ریزش قنات در کاشمر خطر جانی برای دانش آموزان این شهرستان به دنبال دارد.

ایرج سعادتمند در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان اظهار کرد: تعداد نامعلومی از مدارس شهرستان کاشمر بر روی قنات‌های این شهرستان واقع شده‌اند و ریزش ناگهانی قنات‌ها می‌تواند موجب مرگ دانش آموزان و عواقب جبران ناپذیری باشد که جان و سلامت دانش آموزان کاشمری را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه هر قنات دارای ارتفاع 17 الی 25 متر است افزود: در سال گذشته با ریزش یک قنات، مدرسه‌ای واقع در کاشمر فروکش کرد و در این حادثه که 310 دانش‌آموز در مدرسه حضور داشتند خوشبختانه به هیچ یک از دانش‌آموزان و معلمان آسیبی وارد نشد ولی باید پیگیر جدی این مسئله باشیم.

رییس آموزش و پرورش کاشمر خاطرنشان کرد: در راستای پیگیری این موضوع مهم، کارگروه ویژه‌ای توسط اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی جهت بررسی آن تشکیل شده است.

به علت کمبود 23 فضای آموزشی به دنبال مدرسه استیجاری هستیم

سعادتمند با بیان اینکه متاسفانه به علت کمبود اعتبارات و بودجه با کمبود 23 فضای آموزشی مواجه هستیم گفت: در راستای ایجاد پوشش تحصیلی برای همه دانش‌آموزان دنبال مدرسه استیجاری هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ کدام از مدارس کاشمر استیجاری نبوده است ولی امسال به ناچار مدرسه استیجاری خواهیم داشت و همچنین علیرغم اینکه ایده‌آل اداره مدارس، مدارس تک شیفته هستند متاسفانه  16 مدرسه این شهرستان به مدارس دونوبته تبدیل می‌شوند.

رییس آموزش و پرورش کاشمر با عنوان اینکه استاندارد ساخت فضای آموزشی به گونه‌ای است که برای هر 200 خانوار باید یک فضای آموزشی اختصاص یابد خاطرنشان کرد: پس از ساخت شهرک‌های فرهنگیان و گلستان در این شهرستان که شامل 25 هزار خانوار هستند متاسفانه به ازای این حجم جمعیت تنها سه فضای آموزشی ساخته شده است که این موضوع بر مشکلات کمبود مدارس کاشمر می‌افزاید.

سعادتمند عدم اختصاص فضای آموزشی به تعداد استاندارد در این منطقه را کوتاهی مسوولان شهرسازی و مسکن دانست و گفت: بخش‌های نام‌برده تسهیلات لازم را به ما اختصاص نداده‌اند.

ثبت‌نام موقت دانش آموزان کاشمر به علت کمبود مدارس

رییس آموزش و پرورش کاشمر با تاکید بر کمبود مدارس و فضای آموزشی در این شهرستان عنوان کرد: به علت حجم بالای دانش‌آموزان و کمبود مدارس برخی از دانش‌آموزان این شهرستان تنها ثبت‌نام موقت می‌شوند و پس از تامین فضای آموزشی به تعداد مناسب ثبت نام آن قطعی خواهد شد.

وی همچنین تخریبی و فرسوده بودن مدارس کاشمر را یکی دیگر از بزرگترین مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت: تخریبی و فرسوده بودن این مدارس یک مشکل و هزینه نگهداری و تعمیر آن‌ها مشکل دیگری است که گریبان‌گیر کاشمر شده است.

سعادتمند با عنوان اینکه 23 پروژه مدرسه‌سازی نیمه تمام در کاشمر داریم گفت: این پروژه‌های نیمه تمام پیشرفت فیزیکی 10 الی 50 درصدی داشته‌اند و ما منتظر کمک اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس هستیم تا مشکلات هرچه زودتر حل شوند.

ساخت 25 درصد از فضا‌های آموزشی کاشمر توسط خیران

رییس آموزش و پرورش کاشمر از ساخت 25 درصد از مدارس و فضا‌های آموزشی کاشمر توسط خیران خبر داد.

سعادتمند توسعه مشارکت‌های مردمی را یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: متاسفانه با وجود این همه کمبود اعتبارات  ما نمیتوانیم خانواده‌ها را ملزم به پرداخت کمک‌های نقدی کنیم ولی توسعه مشارکت‌های مردمی را باید گسترش دهیم.

وی ادامه داد: 25 درصد از فضا‌های آموزشی کاشمر توسط خیران ساخته شده است و از آن‌حایی که 99.3 دهم درصد از بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود ما بیشتر فعالیت‌ها را با کمک مردم سامان‌دهی می‌کنم.

آغاز فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت در کاشمر

رییس آموزش و پرورش کاشمر از آغاز فعالیت‌ پایگاه‌های اسکان فرهنگیان در این شهرستان خبر داد.

سعادتمند افزود: 18 پایگاه اوقات فراغت در زمینه‌های مختلف همچون ورزشی، فرهنگی، پرورشی، قرآنی و تقویتی با همکاری آموزش و پرورش و نهاد‌های غیر آموزش و پرورش برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی کاشمر اختصاص داده شده است.

وی با عنوان اینکه دو کلاس در مدارس خاص این شهرستان ویژه دانش آموزان کنکوری خدمات آمادگی کنکور را ارائه می‌کنند تصریح کرد: علیرغم تمام کمبود‌های موجود آموزش و پرورش کاشمر سعی بر این دارد که سطح آموزشی دچار افت نشود و ما بر این باور هستیم که در کنکور امسال یک رتبه تک رقمی و یک رتبه زیر 25 داشته باشیم.

رییس آموزش و پرورش شهرستان کاشمریادآور شد: 24 هزار دانش آموز دختر و پسر در 194 فضای آموزشی و تحت نظر 4150 معلم شاغل و بازنشسته مشغول به تحصیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *