مدارس مورد نیاز مسکن مهر کاشمر ساخته نشد

مدارس تخریبی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشمر ایرج سعادتمند صبح امروز در نشست اولین شورای اطلاع رسانی قطب شهید مدرس (ره) با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته دو مدرسه با ریزش چاه‌های قنات مواجه شدند که در یکی از این مدارس 310 و در دیگری 250 دانش آموز حضور داشتند که خوشبختانه این اتفاق در حیاط مدرسه و در زمانی رخ داد که دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور داشتند و گر نه خدا می‌داند چه اتفاقی می‌افتاد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر افزود: کار‌شناسان در حال بررسی هستند تا مشخص شود که چه تعداد از مدارس کاشمر بر روی چاه‌های قنات قرار گرفته است اما تا کنون نتیجه دقیقی مشخص نشده است چرا که این چاه‌ها عمیق و قدیمی هستند.

وی همچنین به کمبود شدید فضای آموزشی در کاشمر اشاره کرد و اظهار کرد: ما برای سال تحصیلی امسال حداقل 5 مدرسه به طور فوری نیاز داریم تا مجبور نشویم کلاس‌های درس را در کانکس برگزار کنیم به خصوص آنکه 25 هزار نفر از جمعیت کاشمر در شهرک‌های جدید فرهنگیان و گلستان ساکن شده‌اند اما متأسفانه در این مناطق با سه فضای آموزشی نیمه تمام که در حدود 40 تا 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارند مواجه هستیم.

سعادتمند همچنین با انتقاد از عدم ساخت مدارس مورد نیاز مسکن مهر کاشمر گفت: بر اساس قانون باید به ازای هر 200 واحد مسکونی یک مدرسه ساخته می‌شده است اما این اتفاق در کاشمر نیفتاده و با کمبود شدید مدرسه برای ساکنان مسکن مهر مواجه هستیم.

رئیس آموزش و پرورش کاشمر تصریح کرد: ما در برخی روستا‌ها شاهد بوده‌ایم که به دلیل نبود مدرسه، دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل شده‌اند چرا که برخی حساسیت‌های فرهنگی سبب می‌شود که خانواده‌ها با رفت و آمد فرزند خود به روستای دیگر مخالفت کنند و لذا در روستا‌ها هم با مشکل مواجه هستیم.

سعادتمند خاطرنشان کرد: هم اکنون در کاشمر 23 پروژه آموزشی نیمه تمام با ده تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و تنها امیدمان برای تکمیل این پروژه‌ها حمایت و کمک خیران است چرا که از مجموع بودجه آموزش و پرورش 3.99 درصد صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود و هفت دهم درصد باقی مانده آن هم مبلغ قابل توجهی نیست که صرف هزینه‌های عمرانی شود و ما باید همین مبلغ اندک را مدیریت کنیم.

وی با انتقاد شدید از نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس ماده 180 قانون بودجه امسال اعتباراتی در اختیار نمایندگان مجلس برای تخصیص در حوزه‌های انتخابیه قرار گرفته است که بنده معتقد هستم باید حداقل یک سوم آن به آموزش و پرورش اختصاص یابد چرا که با این کار در کاشمر 24 هزار دانش آموز منتفع می‌شوند اما از 6 میلیارد و 300 میلیون تومانی که در اختیار نماینده کاشمر بوده است متأسفانه حتی یک ریال به آموزش و پرورش اختصاص نیافته است.

سعادتمند افزود: با وجود این همه مشکلی که در آموزش و پرورش کاشمر با آن مواجه هستیم و با توجه به اینکه بسیاری از مسائل ما با کمک خیرین دارد حل می‌شود فقط یک سؤال برای ما باقی مانده است که سهم آموزش و پرورش از این بودجه‌ای که در اختیار نماینده است چیست و چرا هیچ مبلغی به آموزش و پرورش تعلق نگرفته است.

یک پاسخ

  1. بابا دلتون خوشه ها… نماین محوطه سازی و خیابون وآسفالت و فضای سبزشونو انجام بدن میخواین بیاین براتون مدرسه درست کنن!
    10 ماهه پشت بیمارستان ساکن شدیم ولی از شهرداری برای جمع آوری زباله هاخبری نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *