نماینده کاشمر هیچ بودجه‌ای به آموزش و پرورش نمی‌دهد

مدارس تخریبی

رییس آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با بیان اینکه متاسفانه نگاه به آموزش و پرورش نگاهی مناسب نیست گفت: نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تاکنون ریالی از بودجه اختصاص یافته به این شهرستان را به آموزش و پرورش نداده است.

ایرج سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان اظهار کرد: تا زمانی که بودجه شهرستان ابتدا به فرمانداری و یا استانداری پرداخت می‌شد وضعیت آموزش و پرورش در دریافت بودجه خوب بود ولی از زمانی که بودجه به نماینده شهرستان داده می‌‍‌شود متاسفانه وضعیت بودجه آموزش و پرورش بسیار بد است و ما فقط با کمک مردم آموزش و پرورش را اداره می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس موارد قانونی مقداری از اعتبارات اختصاص یافته به هر شهرستان باید صرف هزینه‌ها و رفع مشکلات آموزش و پرورش آن شهرستان شود عنوان کرد: متاسفانه آقای اسماعیلی نیا، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی می‌گویند تشخیص بنده این است که فعلا اعتباری به آموزش و پرورش اختصاص نیابد و در حال حاضر آموزش و پرورش کاشمر علاوه بر اندک بودجه‌ای که از اداره کل استان دریافت می‌کند تنها با تکیه بر کمک‌های مردمی به فعالیت‌ها و مشکلات سامان می‌‍‌بخشد.

رییس آموزش و پرورش کاشمر تصریح کرد: 99.3 درصد از بودجه اختصاصی آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود و تنها 7 درصد باقی مانده به پروژه‌های عمرانی و سایر فعالیت‌ها اختصاص می‌یابد.

سعادت افزود: تا زمانی که توجهی به آموزش و پرورش نشود نمی‌توانیم شاهد بازدهی بالا و کسب رتبه‌های خوب باشیم و تححق این امر مستلزم عنایت جدی نمایندگان محترم است.

عدم اجرای طرح شنا به علت کمبود بودجه

وی همچنین در راستای کمبود بودجه در آموزش و پرورش این شهرستان گفت: به علت نبود امکانات و بودجه دانش آموزان این شهرستان از طرح شنا که طرحی سراسری  از اداره تربیت بدنی و سلامت  ویژه دانش آموزان پایه سوم مقطع ابتدایی است محروم هستند.

رییس آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با بیان اینکه شهرستان کاشمر تنها یک استخر دارد که به علت شلوغی محیط مناسبی برای اجرای طرح شنای آموزش و پرورش نیست خاطرنشان کرد: استخر دیگری در این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 15 درصدی و با اعتبار 3 میلیارد تومانی در حال احداث بود که به علت کمبود اعتبارات مالی رها شده است و جز پروژه‌های نیمه تمام محسوب می‌شود.

4 پاسخ

  1. تا جایی که من اطلاع دارم آقای سعادتمند طرحی برای اختصاص اعتبار به دفتر نماینده نداده در صورتی که آقای سلیمانی شهردار کاشمر مبلغی میلیاردی گرفته و نیز مدیر آموزش و پرورش بردسکن و خلیل آباد نیز اعتبار گرفته اندپس آقای سعادتمند مشکل داشته نه دکتر اسماعیل نیا

  2. چرا نظرات قبلی در این خصوص را نگذاشته اید

  3. مدارس برای پول آب وبرق وگازشون موندن اونموقع این طرح لازم داردآقای نماینده اگرمیخواهدکمک کندوقتی میادکاشمربه هرمدرسه ای مراجعه کندبه مشکلات پی میبردنیازبه کلمه های دهان پرکن مثل اینکه طرح بدهندبه آقای نماینده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *