دو نفر از زندانیان جرائم غیر عمد کاشمر آزاد شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل ستاد دیه استان خراسان ظهر یک شنبه با بیان اینکه ستاد دیه استان سه برابر مبلغی که خیرین در این شهرستان توسط خیرین جمع آوری شود کمک خواهد کرد، گفت: کسانی که به جهت جرائم غیر عمد در زندان به سر می برند بزهکار نیستند تنها بدهکارانی هستند که نتوانستند بدهی خود را پرداخت کنند .

منصور عبادی با اشاره به این که از ابتدای امسال 4 نفر دیگر از شهرستان کاشمر با بدهی 470 میلیون تومانی که داشتند آزاد شدند، ابراز کرد: مبلغ 200 میلیون تومان برای این افراد تخفیف گرفته شد و مابقی مبلغ توسط ستاد دیه جهت آزاد سازی این افراد پرداخت شد .

مدیر عامل ستاد دیه استان با بیان اینکه هنوز 20 نفر دیگر به دلیل جرائم غیر عمد در زندان کاشمر به سر می برند، ادامه داد: جهت آزاد سازی این افراد 350 میلیون تومان نیاز است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی توان کمک به این افراد را ندارد می توانند با مبلغ وامی که از طریق بانک در اختیار مددجویان قرار می‌دهیم ضمانت این افراد را برعهده بگیرند .

در این مراسم همچنین فرماندار کاشمر با بیان این که از مردم کاشمر انتظار می رود همانند سال قبل که که مقام و منزلت این شهرستان را در انجام کارهای خیر حفظ کردند امسال هم موجب رو سفیدی کاشمر شوند، افزود: مهمترین جرم زندانیان جرائم غیر عمد بی پولی است که نتوانستند بدهی خود را پرداخت کنند .

مهدی فروزان با اشاره به این که بدهی این افراد در حدی نیست که بخواهند سالها در زندان عمر خود را سپری کنند اظهار امیدواری کرد با کمک خیرین تمامی زندانیان مالی در این شهر آزاد شوند .

در ادامه دادستان کاشمر با بیان این که این مراسم برای دومین سال متوالی و با هدف آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان برگزار می شود، گفت: این مراسم باشکوه قطعأ یکی از برگ های زرینی است که می تواند در اوراق این شهرستان به خوبی بدرخشد .

حجت الاسلام میدانی امیدوارم هر کس به اندازه توان خود در این امر خداپسندانه کمک کند، بیان کرد: متاسفانه خانواده‌هایی که امروز دارای سرپرست هستند چه برسد به خانواده هایی که فاقد سرپرست هستند .

وی در پایان از تهیه تعدادی سبد کالا با کمک خیرین جهت زندانیان جرائم عمد و غیر عمد خبر داد و گفت: این سبد کالاها مختص زندانیان جرائم غیر عمد نیست.

در این مراسم به غیر از مبالغ و طلاهایی که به صندوق واریز شد مبلغ 60 میلیون تومان دیگر نیز جمع آوری شد که بر اساس این مبلغ ستاد دیه استان بر اساس قول کمک سه برابری که داده بود مقرر شد 170 میلیون تومان جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد به این شهرستان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *