رشد 150 درصدی پرداخت زکات در کاشمر

رییس کمیته امداد کاشمر از رشد 150 درصدی زکات واجب و مستحب در سه ماهه ابتدای امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

سید سعید عبدالله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد جمع‌آوی مبلغ 15 میلیارد ریال زکات در شهرستان باشیم، ابراز امیدواری کرد؛ امسال نیز همانند پارسال که با جمع آوری مبلغ 17 میلیارد ریال زکات رتبه اول استان را کسب کردیم امسال هم این رتبه را از آن خود کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برابر موافقت نامه‌های انجام شده بودجه زکات، امسال هفت میلیارد و 500 میلیون ریال است که در سه ماهه اول امسال 85 درصد مبلغ این موافقت نامه محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت مبلغ 6 میلیارد و 430 میلیون ریال بابت زکات محرومان و عمرانی جمع آوری شده است، گفت: از این مبلغ دو میلیارد و 200 میلیون ریال صرف فقرا و محرومان بابت تهیه جهیزیه، مسکن مددجویان و … می‌شود و 4 میلیارد و 230 میلیون ریال بابت اجرای طرحهای عام المنفعه هزینه می‌شود.

وی طرحهای عام‌المنفعه را شامل احداث چهار مسجد یک باب در کاشمر دو باب در روستای حاجی‌آباد و یکی در روستای تجرود دو حسینیه در روستاهای قوچ پلنگ و فروتقه و مدارس روستاهای کوشه و پایین دره عنوان کرد.

 عبدالله زاده اظهار کرد: با بسترسازی فرهنگی جهت دعوت مردم به پرداخت زکات با توجه به کشاورزی بودن اقتصاد منطقه و تولید محصولاتی که شامل زکات می‌شوند در سه ماهه اول امسال شاهد رشد 150 درصدی زکات واجب و مستحب بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در کاشمر 52 نفر عامل زکات فعالند که جهت ترغیب مردم به پرداخت زکات ضمن انجام تبلیغ چهره به چهره، نصب بیلبورد و سازه تبلیغاتی، ارسال22 هزار پیامک به کشاورزان و دامداران جهت فرهنگ سازی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *