شیوه‌‌نامه مدارس شاهد به فراموشی سپرده شده است

رشید سلحشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: در شرایطی که با جنگ نرم دشمن و تهدید نسل جوان روبه‌رو هستیم؛ مسئولان ذی‌ربط باید به شیوه‌نامه مدارس شاهد که در ابتدای تأسیس بنیاد شهید مطرح شد توجه ویژه داشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه امروز شاهد خالی شدن مدارس شاهد از فرزندان شاهد و ایثارگر هستیم، یادآور شد: سیاست‌ها برای مدیریت مدارس شاهد به گونه‌ای انجام می‌شود که امروز دست ما از مدارس شاهد کوتاه شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با تأکید جدی بر رعایت شیوه‌نامه مدارس شاهد تصریح کرد: در واقع فرزندان شاهد و ایثارگر سهامداران مدارس شاهد هستند؛ بنابراین باید تلاش شود با رویکرد جدید در مجموعه آموزش و پرورش شرایط تحصیل دانش‌آموزانی که پدرانشان برای دفاع از این مرز بوم از جان خود مایه گذاشتند فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 800 دانش‌آموز دختر و پسر شهید، جانباز و آزاده در سطح شهرستان کاشمر مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: اگر چه حضرت امام خمینی (ره) با هدف فراهم کردن زمینه برای تحصیل فرزندان شاهد این مدارس را تأسیس کردند؛ اما در حال حاضر تنها 250 دانش‌آموز شاهد در مدارس شاهد کاشمر تحصیل می‌کنند و به دلیل عدم رعایت شیوه‌نامه امکان تحصیل سایر دانش‌آموزان جانبازان و ایثارگران فراهم نشده است.
سلحشور با انتقاد از روند گذشته و رویکرد در ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد عنوان کرد: اگر چه این مدارس ویژه تحصیل دانش‌آموزان خانواده‌های شاهد و ایثارگر تأسیس شده است، اما در سال‌های اخیر به دلیل فاصله گرفتن از شیوه‌نامه، سایرین در این مدارس ثبت‌نام می‌شوند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با بیان اینکه برای حل این مشکل و محقق شدن شیوه‌نامه تأسیس مدارس شاهد در دست پیگیری است، افزود: امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد تحقق و عملی شدن شیوه‌نامه در سال تحصیلی جدید باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *