هزینه‌های دندانپزشکی در کاشمر سرسام آور است

106-20.JPG

محمد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان گفت: درآمد بالای دندان پزشکان در بیرون و اختلاف تعرفه‌های دولتی با آزاد به قدری زیاد است که دندانپزشکان تمایلی به همکاری با این درمانگاه ندارند و مبالغی که مدنظر آنهاست نه از طریق دولت و نه از طریق تأمین اجتماعی قابل پرداخت نمی‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرهای دیگر هم وضع به همین منوال است و خدمات دندانپزشکی در آنها به دلیل عدم حضور دندانپزشکان غیرفعال است، افزود: درآمد بالای تعرفه‌های آزاد دندانپزشکی و بیمه‌های طلایی باعث شده دندانپزشکان به راحتی و بدون دردسر حق‌الزحمه خود را دریافت کنند و حتی آنقدر سرشان شلوغ باشد که تا دو سه ماه دیگر به بیماران نوبت بدهند.

مدیر درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر با اظهار تاسف از اینکه دندانپزشکان تمایلی به همکاری با این درمانگاه ندارند، گفت: مبنای کار و حقوق آنان در این مرکز مشخص است، اما آنان تعرفه آزاد را ملاک قرار می‌دهند و تا حالا از هر دری که وارد شده‌ایم، حتی استفاده از اهرم فشار نتوانسته‌ایم پاسخی بگیریم.

وی با بیان اینکه باید در شرایطی که به خاطر هزینه‌های بالای دندانپزشکی، چاره‌ای در این خصوص اندیشیده شود، بیان کرد: بالغ بر 17 دندانپزشک در این شهر فعال هستند که اغلب آنها از کشیدن دندان امتناع کرده و فقط معالجه عصب و پر کردن و . . . را انجام می‌دهند.

مرادیان در پایان ترویج بهداشت دهان و دندان و فرهنگ پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را ضروری دانست و گفت: در کنار تلاش مسئولان برای ساماندهی خدمات دندانپزشکی باید برای اصلاح الگوی بهداشتی و پرهیز از خوردن تنقلات مضر مانند آلوچه، لواشک، شیرینی، آجیل‌های سخت و محکم و نیز تمیز نگه داشتن دندانها و دهان از هزینه‌های اضافی در درمان بیماری‌های دندان جلوگیری کرد.

یک پاسخ

  1. ﺩﺭاﻣﺪ اﻳﻦ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﭼﻨﺪ ﻳﻦ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻮﻣﺎﻥ اﺳﺖ ﻭﻟﻲ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ. ﭘﺮﺩاﺧﺘﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﺎﭼﻴﺰ
    ﺁﻧﻮﻗﺖ اﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﻧﺎﭼﻴﺰ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺭاﺣﺘﻲ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ ﻣﻴﮕﻴﺮﻧﺪ
    ﻣﻤﻠﻜﺖ ﭘﺮ ﺷﺪﻩ اﺯ ﻧﺎ ﻋﺪاﻟﺘﻲ
    ﻛﺴﻲ ﻫﻢ ﺻﺪاﺳﺖ ﺩﺭ ﻧﻤﻴﺎﺩ
    ﺧﺪا ﺑﻪ ﺩاﺩ ﻗﺸﺮ ﺑﺪﺑﺨﺖ ﺑﺮﺳﻪ
    ﺑﺎﻳﺪ ﻓﻘﻄ ﺑﻤﻴﺮﻥ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *