کمبود 67 معلم در مقطع ابتدایی کاشمر

خبرگزاری فارس: کمبود 67 معلم در مقطع ابتدایی کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، کاظم شیردل صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشمر اظهار کرد: بر اساس آمار استخراج شده تنها 46 نیروی موجود می‌توانند در کلاس درس مقطع ابتدایی حاضر شوند و این در حالی است که برای تامین نیروی مورد نیاز 543 کلاس درس با 67 نفر کمبود مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه پایه تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی شکل می گیرد، افزود: بر اساس اطلاعات آماری که در هفته‌های اخیر استخراج شد مشخص شد 65 درصد نیروهای آموزش ابتدایی خانم و 35 درصد آقا هستند و این نشان دهنده نبود تطابق جنسیت دانش‌آموز و معلم در مدارس ابتدایی کاشمر است.
معاون آموزش ابتدایی کاشمر با تاکید بر اینکه نبود تطابق بحث جامعه‌پذیری و فرهنگ‌سازی دانش‌آموز را خدشه‌دار می‌کند، یادآور شد: دانش‌آموز پسر باید با روحیات مردانه و دانش‌آموز دختر با روحیات زنانه آموزش ببیند.
وی با بیان اینکه باید حضور معلم در کلاس از روی میل و علاقه باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیرو در آموزش ابتدایی به دنبال ایجاد انگیزه و فراهم کردن شرایط و زمینه‌ای هستیم که معلمان با میل و علاقه وارد دوره ابتدایی شوند.
شیردل تصریح کرد: امیدواریم با افزایش 20 درصدی فوق‌العاده شغل در دوره ابتدایی شاهد ایجاد انگیزه در معلمان برای تدریس در مقطع ابتدایی و برطرف شدن کمبود نیرو در این حوزه باشیم.
معاون آموزش ابتدایی با انتقاد از کمبود فضای آموزشی در مجموعه مسکن مهر کاشمر گفت: اگر چه در سال‌های اخیر فضاهای جدیدی به مجموعه آموزش و پرورش کاشمر اضافه نشده اما افزایش جمعیت سبب ایجاد کمبود فضای آموزشی در این شهرستان شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *