70 درصد واحدهای شهرک صنعتی کاشمر با مشکل مالی مواجه‌اند

مسئول انجمن مدیران صنایع کاشمر گفت: 70 درصد واحدهای شهرک صنعتی این شهرستان با مشکلات جدی مالی و نبود سرمایه در گردش مواجه‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان مهندس فیروزی در حاشیه بازدید از وضعیت چند واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاشمر با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت صنعت شهر از کمبود و تنگنا فراتر رفته و با شرایط بحرانی مواجه است، گفت: در یک و نیم سال گذشته تعدادی از واحدها تعطیل شده‌اند و 70 درصد از واحدهایی که دایرند به دلیل عدم توانایی و رقابت، نداشتن نقدینگی، عدم ثبات قیمت مواد اولیه، فرسودگی دستگاه‌ها و به روز نبودن آنها، با مشکلاتی مواجه هستند که به این موارد باید بی‌مهری مسئولان را به تشکل‌های تولیدی بخش خصوصی بیافزاییم .

مسئول انجمن مدیران صنایع کاشمر معتقد است در این شرایط تولیدکنندگان و صنعتگران انگیزه‌ای برای تلاش جهت رفع مشکلات ندارند و گاه برخی پشیمان از سرمایه‌گذاری‌اند.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات موجود فعالان حوزه صنعت امیدی به ادامه کار ندارند، تصریح کرد: تاکنون نه تنها در عمل هیچ حمایتی از تولیدگران و صنعت‌گران صورت نگرفته، بلکه تنش‌های متفاوتی هم به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت وارد شده است.

فیروزی با بیان اینکه در چند سال گذشته با احداث شهرک صنعتی و استقرار واحدهای صنعتی شاهد جهش خوبی در صنعت شهرستان بودیم، گفت: متأسفانه در یکی دو سال اخیر این بخش با رکود مواجه شده و اگر به شهرک صنعتی مراجعه کنید، بعضی واحدها تعطیل‌ و برخی دیگر با پایین ترین درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی در پایان با انتقاد از این‌که سه چهار سال قبل برای تهیه سند توسعه شهرستان عده‌ای زحمت کشیدند و ساعت‌ها وقت گذاشتند، اما متأسفانه به فراموشی سپرده شده و کار عملی در قالب این سند صورت نگرفته است، بیان کرد: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های کاشمر در بخش صنعت و کشاورزی شهرستان اگر درست برنامه‌ریزی شود و از بخش صنعت حمایت جدی صورت گیرد و البته این حمایت‌ها تداوم داشته باشد، باید نه تنها فاز دوم شهرک صنعتی بلکه فاز ششم آن را راه‌اندازی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *