افزایش 15 درصدی زایمان طبیعی نسبت به سزارین در کاشمر

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: در یک ماه گذشته 31.37 درصد زایمان‌های انجام شده در کاشمر به روش سزارین و 68.62 درصد دیگر به روش طبیعی انجام شده که این امر افزایش 15 درصدی زایمان‌های طبیعی را نشان می‌دهد.

خبرگزاری فارس: افزایش 15 درصدی زایمان طبیعی نسبت به سزارین در کاشمر

محمدجواد یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: از 392 زایمان انجام شده در تیرماه امسال در بیمارستان کاشمر تعداد 269 مورد به روش طبیعی و 123 مورد به روش سزارین انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت، ترویج زایمان طبیعی و گسترش زایمان ایمن است که از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه امسال اجرایی شده است، گفت: با ابلاغ بسته حمایتی رایگان شدن زایمان طبیعی و ارائه خدمات به مادران بستری شده در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر و نیز اطلاع‌رسانی‌های دقیق و آموزش‌های لازم شاهد افزایش 15 درصدی زایمان‌های طبیعی در تیرماه امسال بودیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه در یک ماه گذشته 31.37 درصد زایمان‌های انجام شده به روش سزارین و 68.62 درصد دیگر به روش طبیعی انجام شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت زمینه استقرار پزشک متخصص زنان و زایمان از ابتدای تیرماه در زایشگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر در قالب پزشک مقیم فراهم شد.
یزدانی ارائه به‌موقع خدمات‌درمانی، انجام به موقع ویزیت تعیین تکلیف بیماران، و افزایش رضایتمندی را از جمله مزایای این بسته حمایتی عنوان کرد
– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930504000265#sthash.Z2BuUtt8.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *