بیشتر مشترکان برق کاشمر کم مصرفند

مدیر امور برق کاشمر گفت: 85 درصد از مشترکان برق در شهرستان کم مصرف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، سید حمید شهر آیینی در بازدید از پروژه‌های شرکت برق اظهار کرد: برق مصرفی در ساعات اوج مصرف 35 درصد افزایش می‌یابد. مصرف برق در شهرستان طی تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 6 درصد افزایش یافته است.

وی از برنامه‌ریزی دولت برای تشویق مشترکان کم مصرف و جریمه مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: هم اکنون شهرستان دارای 69 هزار و 500 مشترک است که رعایت هرکدام از مشترکان در استفاده کمتر از وسایل برقی پرمصرف همچون لباسشویی، ظرفشویی، اتو، پلوپز و لامپ‌های غیر ضروری در کاهش مصرف برق بسیار کمک‌رسان خواهند بود.

مدیر امور برق کاشمر، مصرف انرژی در کشور را نسبت به سایر کشورها بسیار بیشتر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تولید هر کیلو وات برق، هزار دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و مصرف آن همچنین از نظر آلودگی هوا به زیان مردم است باید همه ما نسبت به کاهش مصرف برق دقت داشته باشیم.

شهرآیینی از مصرف بیش از یک سوم برق کشور توسط دستگاه‌های سرمایشی در تابستان خبر داد و تصریح کرد: با استفاده از کولرهای آبی در منطقه خشک کاشمر و همچنین انتخاب کولرهای دارای برچسب انرژی A و سرویس و نگهداری و استفاده از سایبان برای کولرها، کاهش 10 تا 30 درصدی مصرف برق مشترکان خانگی را در پی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، با صرفه جویی در مصرف برق علاوه بر صرفه جویی در هزینه پرداختی مشترکین شاهد خاموشی‌های ناگهانی در اثر کمبود برق نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *