دولت پنج میلیارد ریال یارانه سلامت برای مردم کاشمر پرداخت کرد  

دکتر ˈمحمدجواد یزدانیˈ روز چهارشنبه در نشست شورای شهرستانی سلامت و امنیت غذایی افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت مبلغ پرداختی توسط مردم برای امور درمانی ۲۴ درصد بود اما پس از اجرای طرح در تیر ماه به این رقم حدود هفت و نیم درصد کاهش یافت.

وی گفت: در روستاها نیز مردم با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی تنها با پرداخت هشت هزار ریال، از سوی پزشک عمومی معاینه می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در ادامه از افزایش ۱۵ درصدی مراجعات مردمی پس از اجرای طرح تحول سلامت به بیمارستانها خبر داد و افزود: اجرای طرح تحول در این شهرستان موفق بوده است.

دکتر یزدانی گفت: در پی اجرای طرح تحول سلامت چهار خانه بهداشت در روستاهای کسرینه، کریز، فرشه و ایور بنا می شود بطوری که از امروز عملیات ساختمانی خانه بهداشت در روستای کسرینه شروع شده و امیدواریم به زودی کار ساخت سایر خانه های بهداشت هم آغاز شود.

وی همچنین اظهارداشت: از ابتدای تیر ماه پزشکان مقیم در بیمارستانهای کاشمر مستقر شده اند.

او از بیمارستان حضرت ابوالفضل به عنوان مرکز سوانح و حوادث و مرکز انجام جراحیهای زنان یاد و بیان کرد: یکی از معضلات ما در بخش اورژانسهای مامایی افزایش بی رویه سزارین بود که با اقدامات صورت گرفته در تیر ماه گذشته آمار سزارین از ۴۵ به ۳۰ درصد کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *