غول بیکاری مهاجرت جوانان کاشمری را پنج برابر کرده است

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از آسیب‌های کاشمر، مهاجرت پنج برابری جوانان به سایر شهرها در قیاس با شهرستان‌های مجاور است که باید به آن توجه جدی شود.

“محمد اسماعیل‌نیا”، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، با بیان اینکه مهاجرت 39 درصد جوانان جویای‌ کار منطقه به تهران و سایر استان‌های همجوار قابل توجیه نیست، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت مهاجرت نگران کننده است.

وی مهم‌ترین معضل امروز در کاشمر را موضوع بیکاری جوانان و مهاجرت آنان از این شهرستان دانست که باید راهکاری برای این معضل اندیشیده شود.

او افزود: برای خدمت کردن نباید فرصت‌سوزی کرد بلکه باید به دور از تنش‌های سیاسی و سیاست‌زدگی خدمت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه غول بیکاری باعث مهاجرت گسترده جوانان از شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد شده که باید ریشه‌کن شود، ادامه داد: با همه استعداد و ظرفیتی که درشهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد وجود دارد، متأسفانه شاهد مهاجرت گسترده جوانان فرهیخته و توانمند این منطقه به دلیل بیکاری هستیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از اینکه برای ماندگاری روستاییان در روستاها تاکنون بسترهای لازم فراهم نشده‌ است، افزود: نبود مدیریت جامع برای پیشگیری از این معضل علت تشدید مهاجرت روستاییان بوده‌ است.

اسماعیل‌نیا افزود: جوانان شهرستان و مخصوصا قشر تحصیل کرده از معضل بیکاری رنج می‌برند و ما باید تمامی توان خود را در مورد ایجاد اشتغال به کار بگیریم

2 پاسخ

  1. “برای خدمت کردن نباید فرصت‌سوزی کرد” بابا بسه این همه شعار. شما بفرمایید در این دو سال و اندی برای کاشمر چه کرده اید؟

  2. سلام ای کاش فقط این مهاجرت مخصوص جوانان می بود…
    بزرگواران مورد دارم با فکو فامیل دارن کوچ میکنند..
    چاره این شهر فقط گردشگری که نه بودجه واسش می مونه نه سطح فرهنگ بالایی تو شهر هست که مسافرا جذب بشن!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *