۱۷۰۰ نفر تحت پوشش طرح حفظ قرآن در کاشمر قرار گرفتند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از تحت پوشش قرار گرفتن یک هزار و ۷۰۰ نفر در بقاع متبرکه این شهرستان در طرح ملی تربیت حفظ قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام صادق خلیلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: به برکت وجود امامزادگان سیدمرتضی(ع) و سیدحمزه(ع) طی یک‌سال گذشته، یک هزار و 700 نفر در قالب کلاس‌های آموزش حفظ قرآن در این دو بقعه متبرکه ساماندهی و تحت آموزش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: سال گذشته قریب به یک‌صد نفر در کلاس‌های آموزشی قرآن شرکت کردند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم در سال جاری به 500 نفر افزایش یافته است.

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر درخصوص برنامه‌های قرآنی این شهرستان ابراز کرد: در بحث‌های قرآنی تمرکزمان روی حفظ قرآن است زیرا به گفته رهبر معظم انقلاب باید کشور ایران 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه قصد دارد طی 4 سال، یک میلیون حافظ قرآن تربیت کند که سهم شهرستان کاشمر سه هزار نفر است، اظهار کرد: ما نیز بر همین اساس حافظان قرآن را در سه گروه سنی مختلف آموزش می‌دهیم.

خلیلی ادامه داد: اگرچه وقف‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف در شهرستان کاشمر وجود دارد، اما متأسفانه این سنت حسنه در حوزه موضوعات قرآنی بسیار اندک است که لازم است در این خصوص اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی اظهار کرد: هر انسان مسلمان و فرهیخته می‌تواند با اختصاص بخشی از مال خود در قالب وقف، باقیات الصالحات ارزشمندی برای آخرت خود ذخیره داشته باشد.

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر، طرح نشاط معنوی(اوقات فراغت دانش‌آموزی) در کاشمر را از دیگر برنامه‌هایی دانست که همزمان با ایام تابستان در محل بقاع متبرکه این شهرستان در حال اجرا است.

خلیلی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 400 نفر در طرح نشاط معنوی شرکت کرده‌اند، گفت: اجرای این طرح با حضور دو مبلغ از استان و یک مبلغ از قم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها در بقعه متبرکه و مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده سیدحمزه(ع) تشکیل می‌شود، هدف از اجرای این طرح را پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با برنامه‌های مذهبی ـ دینی همراه با نشاط معنوی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *