تخصیص اعتبارات ماده 180 بر اساس اولویتها صورت گرفت

 نماینده مردم شهرستانهای کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص اعتبارات ماده 180 قانون برنامه توسعه بر اساس اولویتهای حوزه انتخابیه صورت گرفت.


ˈمحمد اسماعیل نیاˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با همفکری دستگاههای اجرایی، فرمانداری شهرستانها و همچنین بازدیدهای متعدد و گزارشهای دریافتی، کار اولویت بندی تخصیص اعتبارات به بخشهای مختلف صورت گرفته است.

بر اساس ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه: در راستای تحقق اصل چهل و هشتم قانون اساسی، سیاستهای کلی، جهت حصول به اهداف چشم انداز و به منظور استفاده متوازن از امکانات کشور، توزیع عادلانه، رفع تبعیض، ارتقاء سطح مناطق کمترتوسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت دولت مکلف است در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل نماید که فاصله شاخص برخورداری شهرستانهای با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه در بخشهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیت در هر سال برنامه حداقل به میزان 10 درصد به سطح یادشده نزدیک شود. معادل دو درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت در قالب ردیفهای مشخص برای مصارف معین در بودجه سنواتی در اختیار معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری قرار می گیرد تا در راستای تحقق اهداف فوق توزیع و هزینه شود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس گفت: اولویتها بر اساس محرومیت زدایی مشخص شده لذا تلاش ما در حوزه اقتصاد، فرهنگ، ورزش و جوانان، راه روستایی و بهسازی روستاها و پرو‍ژه هایی است که نفعشان برای مردم بیشتر می باشد وزیربنایی تر و تاثیرگذارتر هستند.

اسماعیل نیا یکی از اولویتهای اصلی شهرستانهای کاشمر، بردسکن و خلیل آباد و کوهسرخ را بحث آب و کشاورزی عنوان و بیان کرد: بیشترین مبلغ برای تامین آب مناطق محروم و نقاطی که با تانکر آبرسانی می شود اختصاص یافت.

وی یکی از دیگر از اولویتها را حوزه ورزش و جوانان ذکر و بیان کرد: هر جا سالن ورزشی ناتمام وجود داشته با توجه به ظرفیت این بودجه اعتبار اختصاص داده شد.

او تاکید کرد: محور اصلی در اختصاص اعتبار، همفکری با مسئولان بوده است.

این نماینده مجلس گفت: در بخش فرهنگی نیز این اعتبار جهت مجتمعهای فرهنگی شهر و روستا، مسجدجامع و مدارس خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ تخصیص یافت.

وی ادامه داد: به دنبال پروژه هایی هستیم که بتواند در حوزه های مختلف کارایی مثبت خود را نشان دهد.

اسماعیل نیا گفت: بطور تخصیص 17 میلیارد ریال به شهرداری کاشمریک کار چندمنظوره محسوب می شود که برای بازسازی و بهسازی بلوار سیدمرتضی منظور شد و علاوه بر زیباسازی شهر، معنویت و ورزش و سلامت جاذبه گردشگری و جذب زائر را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: همچنین اختصاص بودجه برای گود باستانی 12هزار نفره علاوه بر رفاه عمومی شهروندان، اثرات فرهنگی در خور توجهی نیز خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستانهای کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مواردی که بودجه به آن تعلق میگیرد باید دارای کد باشد لذا بودجه های اختصاصی بر اساس کد در شورای برنامه ریزی استان و بر پایه نظام حقوقی مصوب می شود و پس از نهایی شدن، فهرست بودجه در اختیار رسانه ها نیز قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امسال به هردستگاهی که پروژه هایش را تعریف کرده، گزارش به موقع ارسال نموده و فرماندار شهرستان یا نماینده از وضعیت مشکلات دستگاه اجرایی مطلع شده اند، بودجه فراخور نیاز اختصاص یافته است.

او گفت: تلاش ما این است در سال آینده 30درصد اعتبارات اختصاص یافته به شهرستانها را ارتقاء دهیم.

این در حالی است که معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری نسبت به قرار گرفتن اعتبارات ماده 180 در اختیار نمایندگان گلایه و بیان کرد: اعتبارات در دست نمایندگان مجلس سلیقه ای توزیع شد.

محمدرضا خباز افزود: امسال برای نخستین بار بر اساس مصوبه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مقرر شد مقداری از اعتبارات عمرانی با نظر نمایندگان توزیع شود.

وی گفت: گرچه این طرح تجربه خوبی نبود اما مخالفین و موافقین بسیار به همراه داشت که به دلیل رفتار نامناسبی که از سوی برخی نمایندگان در توزیع این اعتبارات صورت گرفت، بسیاری از موافقین آن نیز از نظر خود برگشتند

یک پاسخ

  1. سلام میکنم به هر کی این مطلب رو خوند!

    بودجه گرفتن واسه این شهر خیلی سخته اما خرج شدنش مثل انه که یخ درجا بخار بشه.

    بیاین مدیران ،مسئولین و بزرگان شهر یک پروژه بردارین

    بسازید که مثلش تو جهان نباشه مثلا همین گودی که نماینده مون

    میگه رو تبدیل کنیم به یک مجموعه بزرگ 40هزار نفری فرهنگی

    ورزشی باستانی تا لااقل یک قطب باستانی بشه این شهر از

    این رکود هم در بیاد ملتم از مهاجرت به شهرهای بزرگ دست بردارن؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *