بخشش اعدامی در پای چوبه دار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل از کاشمر بصیر، محمود عارفی در این خصوص اظهار کرد: محکوم علیه که فردی ۴۰ ساله بود و به اتهام قتل عمدی به قصاص نفس محکوم گردیده بود، بامداد امروز با رضایت اولیای دم در پای چوبه دار از مرگ نجات یافت و به زندگی دوباره بازگشت.

وی با اشاره به این که محکوم علیه در سال ۸۳ در نزاع و درگیری با پیرمرد ۷۴ ساله وی را با ضربه چاقو به قتل رسانده است یادآور شد: به موجب حکم صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی کاشمر در ۳۰ آبان ماه ۱۳۸۷ م . س به اتهام قتل عمدی ر . ف به قصاص نفس محکوم و بر اساس رای صادره از شبه ۵ دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی در تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۱۳۸۸ قطعیت و در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۲ از سوی رئیس قوه قضائیه با تفویض اختیار از سوی ولی امر مسلمین تنفیذ گردید.

دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب کاشمر با اشاره به این که قبل از تعیین وقت اجرا با دعوت از اولیاء دم و حضور آنها در دفتر اجرای احکام دادگستری کاشمر نصایح به نتیجه نرسید خاطر نشان کرد: بر همین اساس پنجم شهریور ماه ۱۳۹۳ زمان اجرای حکم اعلام و از مقامات و مسئولین مربوطه و نیز اولیای دم برای اجرای حکم در محل ندامتگاه کاشمر دعوت شد.

وی با بیان این که صبح امروز بر اساس زمان تعیین شده محکوم علیه به اتفاق اولیای دم و دیگر مسئولین در محل اجرای حکم حاضر و محکوم به محل چوبه دار منتقل شد تصریح کرد: با ذکر تلاوتی چند از کلام الله مجید، حکم صادره قرائت و طناب دار به گردن محکوم علیه آویخته و مجددا برای آخرین بار از اولیا دم درخواست گذشت و عفو گردید که مثمر ثمر واقع و اولیا دم در آخرین لحظات از قصاص چشم پوشی و اعلام رضایت و تقاضای آزادی و مختومه شدن پرونده را نمودند.

عارفی اظهار داشت: بلافاصله طناب دار از گردن محکوم علیه رها و به پایین آورده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحت نظر قرار گرفت.

5 پاسخ

  1. بعضی مواقع عفو و بخشش باعث گسترش فساد میشود و باید در برخی از مواقع با صلابت و اقتدار و بدون گذشت با مجرم برخورد کرد.لذا بنده معتقدم که عفو این مجرم کار درستی نبوده است.چرا که باعث می شود عده ای دیگر که قصد این کار را دارند با امید به اینکه از گناهشان می گذرند دست به این قبیل اقدامات بزنند.

  2. نه مهرداد جان
    این یعنی گذشت و پا روی خواهشهای دل گذاشتن که کار بسیار سختی است
    انشالله قاتل هم متنبه شده.

  3. شاید نجات ان مرد زندگی دوباره برای فرزندان و زن ان مرد بوده فک کنم تو مدت حبس معنی زندگی را فهمیده باشد

  4. سلام، چه خوبه که فضاهایی مثل زندان ها و مراکز و کانون های تربیتی که انسان های مجرم در آنجا به سر می برند فضایی بشود که درس زندگی به مجرمان بدهد نه آموزش پنهانی بد از بدتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *