مدارس کاشمر بر روی قنات‌ها قرار دارند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مدارس کاشمر بر روی قنات‌ها قرار دارند افزود: مدارسی که سلامت دانش‌آموزان را به خطر بیاندازد، باید بهسازی و یا جانمایی جدید شوند.

سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)– منطقه خراسان، در پاسخ به قرار گرفتن بعضی از مدارس شهرستان کاشمر بر روی قنات‌ها و حادثه‌خیز بودن آنها گفت: سلامت دانش‌آموزان اصل کار آموزش و پرورش می‌باشد، لذا درصورتی که هرکدام از مدارس، سلامت دانش‌آموزان را به خطر بیاندازد باید بهسازی و یا جانمایی جدید شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال بیش از400 مدرسه نیمه‌ساز در استان توسط خیرین و نوسازی مدارس در حال تکمیل است که با شروع سال تحصیلی بیش از300 مدرسه آماده بهره‌برداری می‌باشد؛ گفت: هم اکنون برنامه نوسازی و تجهیز مدارس اتمام پروژه‌های نیمه تمام می‌باشد و پروژه جدیدی ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان این‌که طی10 سال اخیر تعداد دانش‌آموزان از 19 میلیون نفر به دوازده میلیون نفر کاهش داشته که نیازی به ساخت مدرسه جدید نمی‌باشد، اظهار کرد: بودجه امسال برای بهسازی فقط مدارس نیمه‌تمام بوده که در این امر خیرین مدرسه‌ساز کمک شایانی به ایجاد مدارس و کلاس‌های درس صورت داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه در خراسان‌رضوی تعداد دانش‌آموز هر کلاس30 نفر می‌باشد که هر چه تعداد دانش‌آموزان هر کلاس کمتر باشند کیفیت آموزشی بهتر خواهد شد، افزود: همه باید برای ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان تلاش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *