همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع)از بهورزان کاشمر تقدیر گردید.

همزمان با روز میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) طی مراسمی با حضور مسئولان و بهورزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر در تالار اوقاف این شهرستان از زحمات این قشرخدوم و زحمتکش قدردانی شد.
محمدجواد یزدانی در جمع بهورزان به اجرای برنامه تحول نظام سلامت در شهرستان کاشمراشره نمود و اظهار داشت: خوشبختانه با اعلام سیاست‌های سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب و نیز اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد کاهش مشکلات و از بین رفتن دغدغه‌های مردمی در زمینه پرداخت هزینه‌های بیمارستانی در بیمارستان‌های دولتی هستیم.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت امروز مباحث مربوط به هزینه‌های بستری، اعزام بیماران، استقرار متخصصان، تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان‌های دولتی فراهم شده و مراجعه‌کنندگان از این بابت دغدغه‌ای ندارند خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت سبب رضایتمندی و خوشحالی مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های دولتی شده است به طوری که هر شهروند تنها 10 درصد و هر فرد روستایی 5 درصد هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی را پرداخت می‌کند و این درحالی است که انجام زایمان‌های طبیعی نیز به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به این که قبل از این طرح بیماران در زمان ترخیص برای اخذ تخفیف پشت درب اتاق مددکاران در بیمارستان‌ها صف می‌کشیدند؛ اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که همه افراد جامعه زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند، تصریح کرد: هزینه‌های پرداختی بیماران از جمله حق ویزیت در مراکز به 10 درصد کاهش یافته است.
وی همچنین با اشاره به افزایش 270 قلم از اقلام دارویی در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی کاشمریادآور شد: خرسندیم که اعلام کنیم تمام معوقات بهورزان نظیر لباس و حق کارانه تا پایان سال 92 پرداخت شده و در این حوزه هیچ بدهی به بهورزان نداریم.
دکتر مجتبی قائمی رئیس مرکز بهداشت و معاون امور بهداشتی شهرستان کاشمردر ادامه این مراسم با اشاره به اینکه به مشکلات و کمبودهای حوزه بهورزی شهرستان به طور کامل واقف هستیم تصریح کرد: با توجه به برگزاری جلسات ماهانه شورای بهورزی شهرستان و حضور نمایدگان بهورزان در این جلسات، کمبود نیرو، تعطیلات و امکانات مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر زحمتکش و فعال در روستا‌ها است که امیدواریم با برنامه پزشک خانواده و اجرای طرح تحول نظام سلامت این مشکلات به حداقل برسد.
معاون امور بهداشتی کاشمر با بیان اینکه از سال 89 پذیرش بهورز انجام نشده و در این مدت هر فردی که در این حوزه بازنشسته شده جایگزین نداشته است تصریح کرد: خوشبختانه با اخذ مجوز بکارگیری 11 بهورز جدید در شهرستان این مشکل به زودی مرتفع می‌شود؛ اما انتظاری که از همکاران در سطح روستا‌ها داریم این است که افراد با استعداد و توانمندی را که تمایل به فعالیت در این حوزه را دارند تشویق و ترغیب کنند تا در فرصت باقی مانده تا 29 شهریور ماه بتوانیم شناسایی کنیم.
قائمی با اشاره به فعالیت 84 بهورز در خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر 48 خانه بهداشت در روستاهای بخش مرکزی و کوهسرخ کاشمر به روستائیان خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم از بهورزان فعال و نمونه خانه‌های بهداشت روستایی کاشمر با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *