کمبود شدید فضای آموزشی در کاشمر

رییس آموزش و پرورش کاشمر از کمبود شدید فضای آموزشی برای شروع سال تحصیلی جدید در شهرستان خبر داد.

ایرج سعادتمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: ما برای سال تحصیلی امسال، حداقل پنج مدرسه به طور فوری نیاز داریم تا مجبور نشویم کلاس‌های درس را در کانکس برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: ۲۵ هزار نفر از جمعیت کاشمر در شهرک‌های جدید فرهنگیان و گلستان ساکن شده‌اند اما متأسفانه در این مناطق با سه فضای آموزشی نیمه تمام که در حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند مواجه هستیم.

وی با انتقاد از ساخته نشدن مدارس مورد نیاز مسکن مهر کاشمر، افزود: براساس قانون باید به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی یک مدرسه ساخته می‌شد اما این اتفاق در کاشمر نیفتاده و با کمبود شدید مدرسه برای ساکنان مسکن مهر مواجه هستیم.

رئیس آموزش و پرورش کاشمر تصریح کرد: در برخی روستا‌ها شاهد بوده‌ایم که به دلیل نبود مدرسه، دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل شده‌اند چرا که برخی حساسیت‌های فرهنگی سبب می‌شود که خانواده‌ها با رفت و آمد فرزند خود به روستای دیگر مخالفت کنند و لذا در روستا‌ها هم با مشکل مواجه هستیم.

سعادتمند خاطرنشان کرد: هم اکنون در کاشمر ۲۳ پروژه آموزشی نیمه تمام با 10 تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و تنها امیدمان برای تکمیل این پروژه‌ها، حمایت و کمک خیران است.

وی بیان کرد: از مجموع بودجه آموزش و پرورش 99.3 درصد صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود و 0.7 درصد باقیمانده آن هم مبلغ قابل توجهی نیست که صرف هزینه‌های عمرانی شود و ما باید همین مبلغ اندک را مدیریت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *