عات اخراج کارگران از زبان شهردار کاشمر

شهردار کاشمر در پی اخراج چند نفر از کارگران شهرداری گفت: قرار نیست به کارگرانی که بیکار هستند و در طی چند روز نهایت یک شلنگ دستشان می‌گیرند و دو درخت را آب می‌دهند پول بدهیم.

آفتاب:‌ جعفر سلیمانی در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه هیچگاه کسی را بی‌دلیل از مجموعه شهرداری اخراج نکرده‌ایم، افزود: عده‌ای از کارگران به دور از چشم مسئولان فضای سبز و واحد عمران مدام به دنبال فرار از کار بودند و فقط حقوق دریافت می‌کردند.

وی افزود: امروز کارگر روزمزد در هیچ کجای کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. 15 نفر از کارگران که در خصوص آنها تصمیماتی گرفته شده روزمزد بوده‌اند.

شهردار کاشمر تصریح کرد: این افراد هیچگونه قراردادی با مجموعه شهرداری نداشته‌اند در صورتی که اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد شهردار باید جوابگو باشد. کسی را از مجموعه شهرداری اخراج نکرده‌ایم، تنها آنها را به سمت شرکت خدماتی سوق داده‌ایم تا نظارت بهتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ما این است تا در برابر کاری که انجام می‌شود به افراد مزد بدهیم. در بازدیدهایی که از کارگران در سطح شهر به عمل آمده مشاهده شده یک استاد کار در یک روز تنها سه جدول را عوض کرده است اما بعضی از کارگران دیگر هستند که طی سه روز یک بلوار را آسفالت می‌کنند.

سیلمانی تصریح کرد: در یک روز 9 نفر کارگر تنها دو جدول تولید کرده‌اند که براساس محاسبات صورت گرفته هر جدول 2500 تومان هزینه داشته در صورتی که بخش خصوصی همان جدول را با هزینه 800 تومان تولید می‌کند. در بسیاری مواقع به خاطر اینکه پروژه‌ها طول می‌کشد شرمنده مردم می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در طی هشت ماه گذشته چندین عکس از عملکرد کارگران در سطح شهر گرفته شده که اکثر آنها نامطوب بوده است، تصریح کرد: قطعا اگر این افراد به بخش خصوصی بروند بهره‌وری تا 60 درصد ارتقاء خواهد یافت.

رییس شورای شهر کاشمر از شهردار خواست در خصوص اخراج کارگران تجدید نظر کند.

به گزارش ایسنای منطقه خراسان، سید حسن حسینی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در پی اخراج تعدادی از کارگران روزمزد از مجموعه شهرداری گفت: قطعأ اخراج کارگران روزمزد تبعات منفی در پی دارد.

وی با بیان اینکه روز گذشته کمیته کار و کارگری در محل اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان تشکیل شده است، افزود: اگرچه قرارداد این افراد با شهرداری به پایان رسیده است اما از شهردار خواسته‌ایم تجدید نظری در این خصوص داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما هم معتقدیم نباید افرادی که تعهدی در کار خود ندارد مجددا به کارگیری شوند، افزود: تعدادی از افراد اخراج شده 12 سال سابقه خدمت دارند که توانمندی و جوانی خود را برای مجموعه شهرداری هزینه کرده‌اند.

حسینی با اعلام اینکه از نظر وجدان و حس انسان دوستی اخراج این افراد با این سابقه طولانی درست نیست، بیان کرد: از شهردار می‌خواهیم با بررسی مجدد، کسانی را که توانمند و متاهل هستند و کارشان هم راضی کننده است مجددا در بخش‌های دیگر مجموعه شهرداری به کارگیری شوند.

وی از شهردار خواست، تذکراتی به زیر مجموعه خود بدهند تا از این به بعد با هماهنگی بیشتری این گونه نامه‌ها نوشته شود نه اینکه به یکباره و در ابتدای صبح نامه‌ای بنویسند که تعدادی از کارگران اخراج هستند

4 پاسخ

  1. من نمیدونم چرا شهرداری از هرجا کم میاره رو نیروهاش مانور میده و فکر میکنه با اخراج این نیروها هزینه هاش کم میشه??
    بابا نمیخواد نیرو رو اخراج کنید اونم نیروی که 12سال سابقه کار داره?واقعا شرم اوره برای ارگان نیمه دولتی مثل شهرداری که کارگر داره که 12ساله روزمزده,و جوانیشو نیروی بازوشو جمعه و ایام تعطیل وقت و بی وقت برای شهرداری کار کرده و حالا باید اخراج شه???من نمیدونم چرا تو این چند سال سابقه کاری این کارگرا کسی نفهمیده که کار نمیکنن و از کار گریز هستند و حالا شهردار تازه کار شهرمون داره همچین صحبتی میکنه،یکی نیست بگه اون کارگر تا حالا5.6تا شهردار دیده که عوض شدن و هیچکدومشون همچین تصمیمی نگرفتن و بگن که بازدهی کاری ندارن و این نیروها کار نمیکنن و باید اخراج شن،ببخشید ببخشید پس شورا شهر واسه چع حقوق میلیونی میگرن و ساکت نشستن و کارگری که با ششصد تومن حقوق داره تو سرما گرما کار میکنه و باید الان مهر اخراج بخوره رو پرونده اش.به قول اقای سلطانپور برن تو کارای عمرانیشون صرفه جویی کنن و از ریخت و پاششون کم کنن نه از کارگراشون.

  2. کارگر همیشه بدبخت بوده و خواهد ماند.
    کارمندای خودمون مخصوصا همین شهرداری7/30سرکار حاظر میشن هنوز تا کتشون رو در میارن وقت صبحانه میشه تا صبحانه تموم میشه ساعت میشه 9بعد تازه یادشون میفته چایی باید بخورن تا گلوشون صاف شه تا بتونن جواب ارباب رجوع ها رو بدن میشه10تا خودکار رو برمیدارن به نظرشون میاد که یه دستشویی برن که وقت نماز که شد نخوان تو صف دستشویی الاف شن.ساعت 11 که میشه تا ارباب رجوع میاد که کارش راه بیفته میبینه از ده تا اتاق 6تاش خالی و مرخصی ساعتی گرفتن و کسی نیست مارشون رو را بندازه11/30هم که میرن وضو برا نماز بعدشم که وقتی نمیمونه بعد یه چایی دیگه و یه امضا پای چندتا برگه مونده از ارباب رجوع ها و بعد استارت ماشین و خداحافظ روز خوب و عالی مستقیم خونه.

    کار مفید کارمند اگه 2ساعت ما بگیم باشه با حقوقی بالای 800تومن+تعطیلی روزهای جمعه و ایام تعطیلاترسمی و مرخصی ساعتی و 2/5مرخصی ماهانه و حق مسکن و فرزند و مزایای دیگه که تو فیش هست خوبه یا…

    کار مفید کارگر روزمزد رو هم ما میگین 2ساعت با حقوقی 500تا650 نه روز تعطیلی داره نه مزایای و هر لحظه امکان اخراجش هست.
    بابا به خدا کارگر اگرم کار نکنه باعث هم میشه که اگه باشه بتونن تو قسمت های دیگه شهر ازش استفاده کنن و باعث نشه رو کارگرای دیگه فشار بیاد و برا یه مرخصی گرفتن جونتو دریارن.خوب شهر در حال پیشرفته مگه میشه بدون کارگر تو بخش های فضای سبز و عمران به شهر رسید???

  3. بله دیگه حالا که شهر رو همین کارگرایی با 12سال سابقه آباد کردن و داریم از سطح شهر رو درختای سر به فلک کشیدی که همین کارگرا که اخراج شدن به ثمر رسوندنشون لذت میبریم،باید حالا بگن کار نمیکنن و به درد شهرداری نمیخورن،واقعا جای تاسف داره،این دستندرکاران و تصمیم گیران شهرداری که همچین کارایی میکنن چطور میخوان فردای قیامت جواب زن و بچه این عزیزان رو بدن.تو رو خدا رحم کنید به این کارگرای بیچاره.کجا الان برن با 12سال عمری که تو شهرداری داشتن برن دنبال کار،کسی بهشون کار نمیده دیگه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *