عید قربان روز شادابی امت اسلام در مسیر بندگی خداوند است

امام جمعه کاشمر گفت: روز عید قربان در حقیقت روز شادابی امت اسلام در مسیر بندگی خداوند است.

خبرگزاری فارس: عید قربان روز شادابی امت اسلام در مسیر بندگی خداوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی کاشمر اظهار داشت: امیدواریم با ظهور امام عصر(عج) شاهد شاداب‌تر شدن امت اسلام باشیم.

وی با بیان اینکه در مسیر بندگی خدا و تسلیم در برابر امر و اراده خداوند به کمال بیشتر و بهتری دست خواهیم یافت، افزود: اهمیت عید قربان از این منظر است که حضرت ابراهیم عبد صالح خداوند در برابر امر پروردگارش بدون هیچ‌گونه ناراحتی و در نهایت میل و رقبت تسلیم شد و حاضر شد عزیزترین عزیز خودش اسماعیل را قربانی کند.
امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه تسلیم شدن و بندگی حضرت ابراهیم باید در تمام امور سرلوحه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید در زمین و آسمان، میان انسان‌ها و ملائکه خداوند به این بندگی افتخار و مباهات کند و آن را به رخ ملائکه و عالمیان بکشد.
وی با اشاره به اینکه خداوند با مشاهده خلوص و پاکی ابراهیم، بندگی‌اش را پذیرفت و یک گوسفند را توسط جبرائیل فرستاد تا بجای فرزندش قربانی کند، تصریح کرد: این عبد صالح خداوند با ذبح آن حیوان در حقیقت حیوانیت از انسانیت را جدا کرد و انسانیت را نگه داشت؛ بنابراین خلوص، تقوا و معنویت امروز جامعه اسلامی مرهون حضرت ابراهیم است.
حجت‌الاسلام یعقوبی در خطبه دوم نماز عید قربان با بیان اینکه این ایام توجه به مهم‌ترین تشکل اسلامی و ایمانی است، ابراز داشت: تشکل مومنان و مراسم با عظمت حج از مهم‌ترین مراسم عالم بشریت محسوب می‌شود که در آن از سراسر عالم حاجیان به مکه می‌روند و اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تبیین نقش و جایگاه حج گفت: حج مظهر وحدت است و چه در  ایران و هر جای عالم که باشیم شعار ما وحدت مسلمانان است و کسانی که تلاش می‌کنند که اختلاف شیعه و سنی شکل بگیرد از مرام و مسیر ما دور هستند.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه اسلام در حقیقت برادری و برابری، حمایت از مردم و مظلومان و مومنان است و هرگز به دعوا و اختلاف راضی نمی‌شود، تاکید کرد: اسلام ما اسلام ناب محمدی است که امام عظیم‌الشان ما این واژه را وارد فرهنگ جهان سیاست کردند و آن را از اسلام‌های آمریکایی، بن‌العباسی، افراط و تفریط و منحرف جدا کرد و امروز جوانان و اهل فرهنگ وظیفه دارند با معیار و ملاک قرار دادن شاخصه‌های اسلام از زبان امام و بزرگان دین به خوبی آن را تبیین و گسترش دهند.
وی با تاکید بر بیزاری جستن از دشمنان یادآور شد: نباید به آنان اطمینان و امید داشت و برای حل مشکلات از آنها درخواست کمک کرد بلکه باید از آنها برائت بجوئیم.
حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه مؤمنان و مسلمانان همان طور که در آیات متعدد قرآن تاکید شده باید همیشه خط و مسیر حرکتشان را از بیگانگان جدا کنند، اظهار داشت: انجام اعمال و فعالیت‌های ما در راستای تسلیم شدن در برابر امر خداوند و کسب رضایت پروردگار متعال است که امیدواریم خداوند نیز از اعمال و کردار ما راضی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *