کارکرد تلفن همگانی در کاشمر به 5 هزار تومان کاهش یافت

رئیس اداره مخابرات کاشمر با اشاره به توسعه خدمات ارتباطی گفت: کارکرد تلفن‌های همگانی در سطح شهر به 5 هزار تومان در ماه کاهش یافته و این در حالی است که هزینه نگهداری این تلفن‌ها ماهانه 19 هزار تومان است.

خبرگزاری فارس: کارکرد تلفن همگانی در کاشمر به 5 هزار تومان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، جواد بیجندی ظهر امروز در نشست با مسئولان دفاتر آی.سی.تی روستایی شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در سالن کنفرانس اداره مخابرات کاشمر اظهار کرد: با بررسی انجام شده از 316 تلفن همگانی در نقاط مختلف شهر مشخص شد که به طور میانگین در شش ماهه نخست امسال کارکرد هر دستگاه تلفن همگانی کمتر از 5 هزار تومان بوده و این در حالی است که ماهانه 19 هزار تومان برای نگهداری آن هزینه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حداقل 50 درصد مردم از تلفن همراه و یا به نوعی ارتباطات سیار بهره‌مند هستند، افزود: در سال‌های اخیر درآمد دفاتر خدماتی از محل کابین‌های تلفن به دلیل نبود مراجعه به صفر رسیده است.
رئیس اداره مخابرات کاشمر با بیان اینکه دفاتر آی.سی.تی روستایی از سال 84 و در چهار فاز در شهرستان راه‌اندازی شده است، یادآور شد: بعد از گذشت 9 سال از شروع فعالیت این دفاتر در حال حاضر 33 مرکز آی.سی.تی همراه با خدمات فنی مرکز و پنج مرکز صرفا آی.سی.تی روستایی در شهرستان فعال است و به روستائیان خدمات ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه کاشمر با هماهنگی و تعامل ادارات مخابرات، پست و پست بانک نخستین شهرستانی بود که زمینه راه‌اندازی دفاتر آی.سی.تی روستایی را فراهم کرد، خاطرنشان کرد: با فعال شدن دفاتر پیشخوان دولت در مجموعه شهری به راحتی و آسایش مردم پی می‌بریم که خدمات را به صورت گسترده از این دفاتر دریافت می‌کنند.
رئیس مخابرات کاشمر با بیان اینکه بر اساس قانون باید دولت الکترونیک در سال 92 تحقق می‌یافت، گفت: هدف از دولت الکترونیک این است که زمینه صرفه‌جویی در وقت مردم، کاهش هزینه‌های سوخت و ایاب و ذهاب، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از بروز حوادث را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *