چهارمین جشنواره تئاتر استانی میثاق در کاشمر برگزار می‌شود

حسین نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: چهارمین جشنواره تئاتر میثاق کاشمر پس از سه دوره برگزاری موفق در شهرستان، با حمایت معاونت هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان برای نخستین‌بار به صورت استانی در کاشمر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی یادآور شد: تقویت فرهنگ دینی و ترویج مفاهیم ایثار و شهادت، توجه به ظرفیت‌های فرهنگ و هنر بومی در تعمیق مفاهیم دینی و ارزشی و سبک زندگی اسلامی و ایران و تحکیم بنیان خانواده از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی کاشمر با تاکید بر این که حضور نداشتن نمایش‌ها در جشنواره‌های استانی، بدیع بودن و خلاقیت در اجرا از مهم‌ترین مقررات عمومی برای حضور در این جشنواره است، خاطرنشان کرد: گروه‌های نمایشی علاقه‌مند به حضور در این جشنواره تا 10 آذر فرصت دارند متون نمایشی خود را به دبیرخانه جشنواره مستقر در کاشمر، بلوار جمهوری اسلامی، مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر ارسال کنند.
وی با بیان این که نتایج بازخوانی در 20 آذر ماه اعلام و بازبینی آثار یکم بهمن ماه انجام می‌شود، تصریح کرد: مفاهیم عالیه احادیث و روایات، فرهنگ ایثار و شهادت، قصص و آموزه‌های دینی، فرهنگ و اعتقادات بومی و محلی با محوریت فرهنگ دینی، موضوعات مرتبط با فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی و نیز سایر موضوعات مرتبط با ارزش‌های اجتماعی از مهم‌ترین موضوعات جشنواره در بخش تئاتر صحنه‌ای است.
نوری با اشاره به این که بخش تئاتر خیابانی این جشنواره با حضور گروه‌های فعال شهرستان در این حوزه برگزار می‌شود، گفت: فرهنگ و حقوق شهروندی از مهم‌ترین موضوعات جشنواره در بخش نمایش‌های خیابانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *