کاشمر جزو 15 شهر بزرگ در زمینه وقف در کشور است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه کاشمریکی از 15 شهر بزرگ در زمینه وقف در کشور است، گفت: هم اکنون در حدود هزار و 500 موقوفه با 12 هزار رقبه وقفی در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام صادق خلیلی در همایش آموزشی متولیان موقوفات استان خراسان رضوی که با حضور متولیان موقوفات از شهرهای کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، گناباد، رشتخوار و تربت حیدریه در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برگزار گردید، با اشاره به این که کاشمر دومین شهر زیارتی در استان خراسان است،  به وجود بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم در شهرستان اشاره کرد و گفت: کاشمر باید با داشتن امامزادگانی چون امامزاده سیدمرتضی(ع) و سیدحمزه(ع) به عنوان قطب گردشگری در استان خراسان رضوی بعد از مشهد مقدس با محوریت گردشگری مذهبی مطرح می باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشمر سالانه پذیرای سه تا چهار میلیون زائر است، بیان کرد: در کاشمر با توجه به اعتقادات مذهبی مردم و عشق به خاندان اهل البیت(ع)، وقف از جایگاه بسیار خوب و ارزنده‌ای برخوردار است و که بیشتر ‌هم جهت نشر معارف اسلامی به ویژه ترویج مکتب حضرت امام حسین(ع) وقف شده‌اند و این سنت حسنه در کاشمر ادامه دارد و ما هر ساله شاهد وقف‌های جدید در این شهرستان هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه وقف بخش عظیمی از ناهنجاری‌‌‌‌‌ها را به هنجار تبدیل می‌کند، بیان کرد: قانون وقف آن قدر جامع است که کسی نمی‌تواند در آن دخل و تصرف کند.

حجت‌الاسلام خلیلی ترویج و احیای سنت الهی وقف را نیازمند مشارکت بیشتر مبلغان دینی دانست و گفت: واقفان با وقف اموال و مستقلات خود صدقات جاریه برای آخرتشان ذخیره می‌کنند که این امر نشان از تربیت اسلامی در سایه آموزه‌های دینی و اسلامی خانواده‌های واقفان دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر با بیان اینکه پرداخت به موقع اجاره واقعی از سوی مستأجران کمک شایانی برای احیای موقوفات است، گفت: اگر موقوفات احیا شوند و مکتب امام حسین (ع) برای اقشار در زمینه‌های مختلف تبیین شود به رفع بسیاری از مشکلات فعلی می‌انجامد.

یک پاسخ

  1. جناب خلیلی ولی متاسفانه امکانات رفاهی جهت زایریین شهرستان در حد صفر است .پولهای موقوفات ؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *