انتقاد عضو شورا به نحوه انتخاب شهردار

محمد خباززاده یکی از اعضای شورای شهر کاشمر صبح امروز در پنجاه و هفتمین جلسه شورای این شهر با اشاره به موافقت یک فوریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر انتخاب شهردار توسط هیئت حل اختلاف که به پیشنهاد دولت انجام شده است، اظهار داشت: باید به عنوان اعضای شورای اسلامی از حقوق خودمان دفاع کنیم و با رایزنی با نمایندگان مجلس باید نقاط ضعف و قوت در بحث انتخاب شهردار را بیان کنیم.

وی با تاکید بر این که در صورت تصویب این طرح و انتخاب شهردار توسط نهادی غیر از شورای شهر سبب مشکلات عدیده می‌شود، افزود: در حقیقت اگر این اتفاق بیفتد و انتخاب شهردار از منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهر سلب شود؛ ظلمی بزرگ به شهروندان است.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به این که شهردار در واقع بازوی اجرایی شورای شهر است گفت: اگر انتخاب شهردار از حیطه وظایف شوراهای اسلامی خارج شود، عملا شوراهای اسلامی کارآیی لازم در مدیریت شهری را ندارد.

سید حسین حسینی خاطرنشان کرد: اگر طرح انتخاب شهردار به نهاد دیگری سپرده شود، فعالیت و مصوبات شورای شهر معنایی ندارد و بهتر است که شورا نیز تعطیل شود.

مسئول کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر نیز با اشاره به نقش تاثیرگذار شوراهای اسلامی در مدیریت شهری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان گفت: بودجه سال 86 شهرداری کاشمر 30 میلیارد ریال بوده که با طرح‌ها و مصوبات شورای شهر این رقم در امسال به 250 میلیارد ریال رسیده است.

احمد غزنوی با بیان این که زمان شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر در حقیقت شاهد کاهش چشمگیر تخلفات و افزایش خدمات مطلوب و با برنامه در سطح شهرها هستیم اظهار کرد: انتخاب شهردار که یکی از وظایف شورای شهر است کاری سخت و تخصصی است که باید شناسایی و انتخاب افراد برای تصدی این مسئولیت به خوبی انجام شود.

اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر در این جلسه تصویب کردند که در نامه‌ای از شوراهای اسلامی شهرهای خراسان رضوی خواسته شود ضمن اعلام اعتراض خود در این زمینه، نسبت به فعالیت‌ها و پیشرفت‌های 15 ساله شوراهای اسلامی به نمایندگان مجلس اقدام کنند

یک پاسخ

  1. همون بهتر که از شورا گرفته شه،فعلا که شهردار چند ماه امده و اعضای شورا به خصوص شخص اول این نهاد نمیزاره شهردار به درستی کارشو انجام بده،وقتی حق انتخاب از شورا ها گرفته شه شهرردار راحت تر میتونه تصمیمگیری کنه،به نظر من الان شهردار بازیچه دست شوراها شده وهیچ قدرتی از خودش نداره،پس به نظر من در حال حاظر نقش شهردار هیچ رنگی در شهر نداره.در خصوص اینکه بودجه چند میلیاری که به گفته شورا تونسته اند تو این چند سال افزایشش بدهند،باید گفت به میزان افزایش بودجه شهر رشد قابل مشاهده ای نداشته،فعلا که طرح های 9سال پیش مثل بلوار سید مرتضی هنوز که هنوزه نیمه کاره رها شده،و همون اندازه پیشرفتی هم که داشته مدیون شهردار قبل اقای اسماعیل پور بوده.واقعا شورا جز ضرر هیچ منفعتی برای شهر ندارن،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *