دو رشته جدید به دانشکده پرستاری کاشمر افزوده می شود

پرستاری

کاشمر – خبرگزاری مهر: سرپرست دانشکده پرستاری کاشمر گفت: با افزوده شدن دو رشته جدید به دانشکده پرستاری این شهرستان موافقت شد.

محمد جواد یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ایجاد دو رشته جدید اتاق عمل در مقطع کارشناسی پیوسته و بیهوشی در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشکده پرستاری کاشمر موافقت کرد.

سرپرست دانشکده پرستاری کاشمر گفت: در راستای توسعه آموزش دانشکده پرستاری کاشمر با ارائه پیشنهادات و مستندات لازم در خصوص ایجاد رشته های جدید در دانشکده پرستاری کاشمر، با ایجاد دورشته که شامل رشته کارشناسی پیوسته اتاق عمل و کارشناسی ناپیوسته بیهوشی در کاشمر موافقت شد.

یزدانی افزود: با موافقت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزایش این دو رشته، پس از تایید شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور، از طریق آزمون سراسری دانشجو پذیرش خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش تعاملات بین بخشی و ارتقاء سطح همکاری آموزشی و پژوهشی در شهرستان با دانشگاه آزاد به توافقاتی رسیده ایم تصریح کرد: توسعه فضاهای آموزشی و افزایش رشته های دانشگاهی با تعامل بین بخشی باعث توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کاشمر می شود و امروز باید در راستای توسعه و آبادانی شهرستان در راستای افق چشم انداز توسعه پیش روی جامعه اسلامی گام برداریم.

سرپرست دانشکده پرستاری کاشمر از کمک خیرین به مجمع خیرین سلامت نیز خبر داد و افزود: با کمک بانوی نیکوکار کاشمری نرگس یزدی به حوزه سلامت شهرستان با مراجعه به مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر مبلغ 150میلیون ریال به حساب این مجمع واریز و با توجه به اولویتهای خرید تجهیزات پزشکی در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر بلافاصله یک دستگاه اتوکلاو جهت این بیمارستان خریداری شد.

یزدانی با قدردانی از کار نیک و پسندیده این بانوی بزرگوار گفت: حضور بانوان خیر در حوزه سلامت در این شهرستان قدمت بسیار زیاد دارد بطوریکه اولین بانوی خیر سلامت این شهرستان، عصمت السلطنه بود که در سال 1306یک درمانگاه احداث و وقف حوزه سلامت کرد که اکنون همچون نگینی در مرکز کاشمر به نام درمانگاه عصمتیه معروف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *