تعطیلی 26 واحد تولیدی در کاشمر

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر از تعطیلی شدن 26 واحد تولیدی در این شهرستان به دلیل مشکلات ملی و نبود سرمایه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، سید حسن علوی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی زیر 50 درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر 85 واحد صنعتی در شهرستان هستند که از این تعداد 31 واحد مشکل نقدینگی داشته و 26 واحد تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر بیان کرد: اغلب واحدها با مشکل سرمایه در گردش و فروش تولیدات خود مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه در 85 واحد هزار و 913 نفر مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: تا کنون 149 جواز تاسیس در شهرستان صادر شده است که اگر تمامی این واحدها فعالیت داشته باشند برای 5 هزار و 413 نفر در منطقه اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

علوی در ادامه نبود نقدینگی لازم و سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات پیش روی صنعتگران در شهرستان دانست و اظهارکرد: تمامی این مشکلات به خاطر بالا بودن هزینه قیمت تمام شده تولیدات است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر در پایان خاطر نشان کرد: بعضی از واحدها با مشکل نقدینگی و بعضی از واحدها با عدم توجیه اقتصادی و پایین بودن میزان ظرفیت تولید مواجه هستند که در جهت رفع این مشکلات با سازمان مکاتبات لازم صورت گرفته و تاکنون اقداماتی هم انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *