بدیع زادگان: کتابخانه‌های کاشمر از میانگین استانی بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر٬ محمدرضا بدیع زادگان صبح امروز در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر کاشمر اظهار کرد: اقبال کاشمری‌ها در مقوله کتاب و کتابخوانی با عضویت بیش از 13 درصد جمعیت در کتابخانه‌های شهرستان از میانگین استانی بالاتر است.

وی افزود: در حال حاضر به ازای هر صد نفر 220 سانتی متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد و سرانه کتاب کمتر از یک درصد است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با بیان اینکه کاشمر در بحث خیران با راه‌اندازی نخستین مجمع خیران کتابخانه‌ساز از شهرستان‌های پیشتاز است، گفت: نیمی از کمک‌های استان در حوزه خیران مربوط به شهرستان کاشمر است که در این زمینه بیشترین تمرکز انجمن خیران متوجه روستاهایی است که کتابخانه ندارند.

وی فرسوده بودن ساختمان‌های کتابخانه‌ها٬ نبود کتابخانه در برخی نقاط پر جمعیت شهر٬ تجهیز نبودن کتابخانه‌ها به بخش‌های کودک٬ فرسوده بودن تجهیزات کتابخانه‌ها را از مشکلات عمده در این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: ضرورت تبلیغات و تامین منابع مالی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و داشتن فضای مناسب برای استقرار کتابخانه فعلی امام خمینی تا زمان ساخت کتابخانه مرکزی از مهم‌ترین نیازها و خواسته‌های این حوزه است که انتظار داریم اعضای شورای شهر و شهرداری مساعدت لازم را داشته باشند.

بدیع زادگان با تقدیر از توجه ویژه شهردار در حوزه کتاب و مساعدت در جابه‌جایی درب ورودی کتابخانه امام علی (ع) افزود: با تغییر ایجاد شده در این کتابخانه شاهد افزایش دو برابری استقبال شده‌ایم؛ به طوری که زمان فعالیت از یک نوبت به دو نوبت رسیده است.

وی با بیان اینکه برای 6 کتابخانه نهادی کاشمر از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها یک میلیون و 900 هزار تومان در سال گذشته اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای خرید یک قفسه دو طرفه 350 هزار تومان نیاز است با اعتباراتی که اختصاص یافته تنها شش قفسه می‌توان خرید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با تاکید بر اینکه به محض نصب قفسه کتاب در اتوبوس‌های شهری آمادگی تجهیز منابع مورد نیاز وجود دارد٬ در زمینه برگزاری دوره‌های شهروند الکترونیک و دوره‌های سبک زندگی با مدیریت شورای شهر و شهرداری توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان قول مساعد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *