سن مصرف موادمخدر در کاشمر به 13 سال رسید

فرماندار کاشمر از کاهش سن مصرف مواد در کاشمر به 11 تا 13 سال خبر داد.

مهدی فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با بیان اینکه دو تا سه درصد مصرف کنندگان مواد مخدر را در شهرستان زنان تشکیل می دهند، بیان کرد: بیشترین کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک و هروئین است.

وی تصریح کرد: اگرچه کشفیات مواد مخدر صنعتی در شهرستان بسیار محدود است اما به دلیل اینکه امکان ساخت مواد مخدر صنعتی توسط خود افراد وجود دارد سریعتر در دسترس قرار می‌گیرد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه متاسفانه در برخورد با سوداگران مرگ هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، افزود: نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر از آنچه درتوان دارند در برخورد با سوداگران مرگ به کار گرفته و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: تمهیدات زیادی تاکنون در بحث پیشگیری و فرهنگسازی و نه گفتن جوانان به مواد مخدر در سطح شهرستان اندیشیده شده، هرچند سایر اقدامات به خود جوانان و خانواده‌ها بر می‌گردد. پدر و مادرها باید هوشیار باشند چون مواد مخدر صنعتی علاوه بر اینکه بسیار بی بو و بی‌رنگ هستند بسیار سریع ساخته می‌شوند و در اختیار جوانان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون قرص‌های غیرمجاز مخدردار از عطاری‌های سطح شهرستان، کشف و ضبط شده است، بیان کرد: تخریب مخروبه‌هایی که محل استعمال معتادان بوده، پاکسازی کال قوژد و تخریب محل‌های تجمع معتادان از جمله اقداماتی است که در سطح شهرستان انجام شده است.

فرمانده کاشمر گفت: پلیس 110 و مبارزه با مواد مخدر، خانه‌ها و مکان‌هایی که در حاشیه شهر و جاده‌های ییلاقی تبدیل به پاتق معتادان شده، در کمترین زمان ممکن، پاکسازی و مجرمان را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: براساس نیازسنجی‌هایی که برای جلوگیری از حمل مواد مخدر در جاده‌های شهرستان صورت گرفته نیاز مبرم به ایجاد ایست بازرسی ثابت در روستای اکبرآباد است. این جاده به عنوان یک راه میانبر از تربت حیدریه به بخش کوهسرخ و البلاغ سبزوار است و چون این جاده کمتر پوشش داده می‌شود بیشتر ترددهای قاچاقچیان از این مسیر انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *