رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، مهدی فروزان صبح امروز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه آزاد کاشمر با توجه به توان علمی اساتید و امکانات پژوهشی که دارد و هم چنین انگیزه ای که در وجود دانشجویان است می‏تواند نقشی موثری در تولید علم داشته باشد، از مسئولان دانشگاه خواست در حوزه تولید علم فعالیت جدی تری داشته باشند.

فرماندار کاشمر در دیدار با رییس جدید دانشگاه آزاد کاشمر با تاکید براینکه باید به دغدغه‏های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر رسیدگی شود، ابراز امیدواری کرد؛ به زودی رشته‏های جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این واحد دانشگاهی راه اندازی شود.

وی همچنین جای همایش‏ها و سمینارهای علمی و پژوهشی را در کاشمر خالی دانست و گفت: دانشگاه باعث اعتلای نام شهرستان است.

فروزان تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد را از کارکردهای اصلی دانشگاه دانست و عنوان کرد: . باید دغدغه‏های دانشگاه رسیدگی شود.

فرماندار کاشمر حضور مجدد محمد جعفری را در کاشمر به عنوان رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی به فال نیک گرفت و گفت: امیدوارم با تمام توان در راه رشد و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر فعالیت کنید.

وی همچنین با تاکید براینکه باید با آسیب‏شناسی گذشته و نیازسنجی به توسعه بیشتر دانشگاه اندیشید، افزایش رشته در مقاطع عالی را ضرورتی انکارناپذیر دانست.

مهدی فروزان در ادامه با تاکید بر ضرورت تلاش بی‏قفه برای پیشرفت دانشگاه اظهار کرد: باید با پرهیز از سیاست زدگی موانع را از مسیر پیشرفت مراکز آموزش عالی شهرستان برداشت.

وی سیاست زدگی را آفتی در راه توسعه و پیشرفت مراکز آموزش عالی شهرستان دانست و ابراز کرد: قطعأ رشد دانشگاه موجب عمران و آبادانی کاشمر می‏شود.

فرماندار کاشمر با اعلام این که در شهرستان‏های اطراف شاهد رشد قابل توجه مراکزآموزش عالی هستیم، گفت: کاشمر با توانمندی‏های که دارد شایسته وجود دانشگاه‏های پویا و به روزی چون دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی‏های واحد کاشمر در حوزه‏های مختلف پیشنهاد داد واحد کاشمر توسعه در حوزه علوم پزشکی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه امکانات حوزه بهداشت و درمان در کاشمر از وضعیت مطلوبی برخوردار است، ادامه داد: بحمدا… با کمک خیرین حوزه سلامت اعتبارات خوبی جذب شده است.

فروزان همچنین با دعوت از دانشگاه آزاد برای حضوری عالمانه در مسایل شهرستان خاطر نشان کرد: دانشگاه باید در حوزه حل مشکلات و معضلات شهرستان به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی وارد شود.

وی در همین خصوص برگزاری همایش و نشست های علمی و اجرای طرح‏های پژوهشی با محوریت مسایل شهرستان را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: جا دارد توسط این واحد دانشگاهی موضوع پژوهشکده معدن بررسی و امکان‏سنجی شود.

وی در پایان از رییس جدید دانشگاه آزاد خواست موضوع فعال سازی دانشگاه در مرکز کوهسرخ را در دستور کار خود قرار دهد.

در ادامه رئیس جدید واحد کاشمر با تشکر از دیدگاه مثبت فرماندار به این دانشگاه گفت: خود را یک معلم می‏دانم و در کنار تدریس حضور در امور اجرایی را یک فرصت برای خدمت می‏دانم.

جعفری توسعه کمی و کیفی دانشگاه را از اهداف خود دانست و افزود: در راستای بالندگی هر چه بیشتر دانشگاه پیگیر ایجاد رشته‏های مختلف در مقاطع عالی هستم.

وی با تاکید بر پرهیز از سیاست زدگی بیان کرد: با توجه به وضعیت فعلی دانشگاه در صدد هستیم گام‏های اساسی برای ایجاد شرکت‏های دانش بنیان، تامین منابع مالی غیر شهریه، برگزاری دوره‏های تخصصی مهارت آموزی، تجاری سازی طرح‏های پژوهشی وسایر راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی برداریم.

وی در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر پیگیر راه‏اندازی شش رشته مختلف در مقطع کارشناسی ارشد هستیم، ابراز کرد: این واحد دانشگاهی آماده برگزاری نشست‏های علمی، سمینارهای مختلف و همایش‏های پیرامون مسایل شهرستان می باشد.

رییس جدید دانشگاه آزاد کاشمر کار اصلی را آموزش و پژوهش و تولید علم در شهرستان دانست و در خصوص ایجاد پژوهشکده معدن گفت: تلاش خواهم کرد تا با همکاری اساتید کار مطالعه و بررسی و امکان‏سنجی آن انجام شود.

وی همچنین در خصوص مرکز کوهسرخ بیان کرد: در این بخش زمینی برای این موضوع اختصاص یافته است که می طلبد هر چه سریعتر با مسئولان بخش مذکور وارد مذاکره شویم.

جعفری در پایان با بیان اینکه مدیریت جزیره‏ای در واحد کاشمر نتیجه مطلوبی ندارد، خاطرنشان کرد: تعامل با مسئولان شهر و شهرستان یک ضرورت است.

یک پاسخ

  1. با سلام. این چه مدل خبر نوشتن است. خبر را از وسطش کپی کرده اید بقیه را نیاورده اید. باتدا رئیس جدید را معرفی کنید بعد حرفهای آقای فروزان را بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *