کشمش فروش متقلب در کاشمر دستگیر شد

مشهد – ایرنا – فرمانده انتظامی کاشمر از دستگیری فردی سودجو و متقلب خبر داد که کشمش خارجی را به جای ‘کشمش تولید کاشمر’ صادر می کرد.
[کشمش فروش متقلب در کاشمر دستگیر شد]

سرهنگ ‘ابوالقاسم باقری’ روز شنبه در این خصوص گفت: در پی آگاهی از فعالیت غیرقانونی مردی 45 ساله در حوالی شهرک صنعتی کاشمرف بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد فردی سودجو در مکانی که پیشتر با نام شرکتی دیگری فعالیت داشت انواع کشمش خارجی را در بسته بندی جذاب با مارکهای جعلی در قالب محصول درجه یک ایران و کاشمر به سایر کشورها صادر می کند.

فرمانده انتظامی کاشمر گفت: دیروز ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی و نیز بازرسان اداره تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و اداره صنعت کاشمر در بازرسی از این محل 28 تن کشمش خارجی فاقد مجوز کشف و فرد متخلف را دستگیر کردند.

وی افزود: ضمن پلمپ محل فعالیت، متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

انگور و کشمش کاشمر به لحاظ لطافت، شیرینی، عاری بودن از آلودگیها و تماس نداشتن خوشه آن با خاک، محصولی منحصر به فرد و شناخته شده در جهان است.

بر این اساس 50 درصد از 15 هزار تن تولید سالیانه کشمش کاشمر به کشورهای اروپایی همچون فرانسه و انگلیس و نیز کشورهای نظیر پاکستان و تاجیکستان صادر می شود.

۲۵ درصد انگور تولیدی کاشمر به مصرف تازه خوری می رسد و ۷۵ درصد آن به کشمش تبدیل می شود. این کشمش تولیدی به دو صورت سبز و طلایی فرآوری شده و با عنوان ‘کشمش سبز قلمی کاشمر’ شهرت جهانی دارد.

بهترین ارقام انگور تولیدی کاشمر شامل ‘عسکری و پیکامی’ تبدیل به کشمش می شود.

سالانه افزون بر 80 هزار تن انگور در 24 رقم از سه هزار و 500 هکتار تاکستانهای کاشمر برداشت می شود. ‘شیره انگور، آبغوره و غوره ترش’ از دیگر فرآورده های انگور کاشمر هستند.

شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *