احداث 322 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در کاشمر

مدیر امور آبفای کاشمر از ایجاد و احداث 322 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب و تصفیه‌خانه مدرن با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در این شهر به همت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علی اصغر پاکروان صبح امروز در جلسه کمیته راهبری پروژه فاضلاب کاشمر که با حضور مدیرعامل آبفای استان، فرماندار، شهردار و سرمایه‌گذار پروژه فاضلاب این شهر برگزار شد، اظهار داشت: فاضلاب کاشمر نخستین طرح فاضلاب کشور است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه قرارداد اجرای طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهری کاشمر به روش بیع متقابل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سال گذشته با حضور استاندار به امضا رسیده است، یادآور شد: براساس برآورد انجام شده در ابتدای سال 91 اعتبار مورد نیاز برای اجرا و تکمیل این پروژه 108 میلیارد تومان بوده که با توجه به شرایط فعلی، اجرای این پروژه بیش از برآورد اولیه هزینه دربردارد.

مدیر آبفای کاشمر با بیان اینکه با توجه به کم‌آبی منطقه، اجرای طرح فاضلاب یکی از ضروریت‌های مهم در شهرستان است که به تبع اجرای آن بیش از 2 هزار هکتار اراضی کشاورزی می‌توانند از پسآب آن استفاده کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد آب استحصالی از منابع زیرزمینی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اجرای این طرح می‌تواند مصرف آب از سفره‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی طرح فاضلاب کاشمر از دو ماه گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی از ابتدای مهرماه تا کنون 3 کیلومتر شبکه در مجموعه فاز 3 مسکن مهر اجرا شده است.

پاکروان با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب کاشمر قرار است در مدت سه تا پنج سال تکمیل شود، اظهار داشت: پسآب تصفیه‌خانه نیز به مدت 40 سال در اختیار سرمایه‌گذاران طرح قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *