مسکن مهر کاشمر بخاطر فقدان دوراندیشی هنوز با کمبود زیرساختها مواجه است

گرچه 80 درصد واحدهای مسکن مهر کاشمر تحویل متقاضیان شده اما فقدان دوراندیشی مسوولان پیشین هنگام شروع این طرح، سبب آن شده تا مسکن مهر در این خطه هنوز با مشکل تامین زیرساختها مواجه باشد.
مسکن مهر کاشمر بخاطر فقدان دوراندیشی هنوز با کمبود زیرساختها مواجه است
مجموع واحدهای مسکن مهر شهرستان کاشمر چهار هزار و 802 واحد است که در بناهای دو و چهار طبقه با استفاده از سازه های اسکلت فلزی، پیچ و مهره و دیوار شنی ساخته شده اند.

شهردار کاشمر در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با ساخت حدود پنج هزار واحد مسکن مهر در کاشمر وسعتی همانند یک شهر دیگر ایجاد شده اما زمانی شهروندان از اجرای این پروژه به آرامش خواهند رسید که زیرساختهای آن تکمیل شود.

‘جعفر سلیمانی’ هزینه مورد نیاز برای آماده سازی و تکمیل فضاهای ضروری پروژه مسکن مهر کاشمر را حدود 500 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: متاسفانه برخی مسوولان بر این باورند که شهرداری باید از افراد سایر نقاط شهر عوارض بگیرد و برای مسکن مهر هزینه کند.

وی افزود: اگر مسئولان بخواهند از تکمیل زیرساختها و مسیرهای دسترسی مورد نیاز پروژه مسکن مهر شانه خالی کنند، شهرداری کاشمر به 25 سال زمان نیاز دارد تا بتواند خدمات مطلوب را به ساکنین مسکن مهر در این خطه ارائه دهد.

شهردار کاشمر در خصوص راهکاری برای خروج از این وضعیت نیز اظهار داشت: با پیگیریهای صورت گرفته پیشنهاد شد 150 قطعه زمین به جای پول به شهرداری یا پیمانکاران واگذار شود تا از این طریق زیرساختهای پروژه مسکن مهر کامل شود اما تاکنون مسئولان پاسخی در خصوص تامین اعتبار جهت تکمیل زیرساختها به شهرستان کاشمر نداده اند.

رییس نظام مهندسی کاشمر نیز می گوید: گرچه هدف دولت پیشین از اجرای طرح مسکن مهر خانه دار کردن مردم بود اما از همان ابتدا کار غیرکارشناسی، احساسی و با عجله شروع شد.

‘محمد خباززاده’ افزود: زیرساختهای لازم در این پروژه از جمله فضای سبز، مدرسه، اماکن تجاری، بهداشتی و مذهبی، حمل و نقل عمومی و جمع آوری زباله تامین نشده است.

نماینده شهرستان کاشمر در شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: قسمتی از مسکن مهر نیز خارج از ضوابط طرح تفصیلی ساخته شد لذا به دلیل عدم انجام کار کارشناسی استفاده مطلوبی از سرمایه های ملی صورت نگرفته است.

خباززاده افزود: تاکنون در مورد تخلفات در کل پروژه مسکن مهر کاشمر بیش از چهار هزار نامه به مسوولان ذیربط نوشته شده است.

وی گفت: در هیچکدام از ساختمانها 100 درصد استانداردها رعایت نشده اما کیفیت واحدهای مسکونی به دلیل حضور ناظرین نظام مهندسی قابل قبول است.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشمر نیز می گوید: در آخرین نشست شورای مسکن خراسان رضوی، کاشمر به لحاظ کیفیت اجرای پروژه مسکن مهر مورد تقدیر قرار گرفت هرچند هنوز در برخی موارد مشکلات جزئی وجود دارد.

‘غلامرضا ابراهیمی’ افزود: هم اینک در زمینه آماده سازی مسکن مهر برخی تعاونیها و اتحادیه ها اقدام کرده اند.

وی گفت: در خصوص کیفیت مصالح مورد استفاده در مسکن مهر نیز سازمان مهندسی نظارت لازم را داشته و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشمر افزود: گرچه باید تا پایان سال 94 پرونده مسکن مهر بسته شود اما مسکن مهر کاشمر به لحاظ پیشرفت پروژه از برنامه زمان بندی جلوتر است.

ارزش بناهای ساخته شده در چارچوب مسکن مهر در کاشمر بالغ بر شش هزار میلیارد ریال است.

2 پاسخ

  1. خداازسرتقصیرات پیمانکاران,ناظران وکلیه دست اندر کاران علی الخصوص مسکن مهر بلوار سیدمرتضی نگذارد

  2. شماروبه خدایک گزارش از مبالع جریمه مسکن مهر فازبیست که دریافت می کنندتهیه بفرمایید چرا اینقدر پول اضافی می گیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *