۹۵ درصد موقوفات کاشمر دارای درآمد هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از درآمدزا بودن ۹۵ درصد موقوفات این شهرستان خبر داد و بیان کرد: از بین ۱۴۰۰ موقوفه در کاشمر تنها پنج درصد فاقد درآمد هستند و در مجموع ۶۰ موقوفه می‌شود که از این تعداد در سال جاری ۱۵ موقوفه درآمدزا شده‌اند.
حجت‌الاسلام صادق خلیلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: در سال جاری 15 موقوفه‌ای که گردش مالی آنها صفر بوده است به چرخه درآمدزایی برگشته‌اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از درآمدزا بودن 95 درصد موقوفات این شهرستان خبر داد و بیان کرد: از بین 1400 موقوفه در کاشمر تنها پنج درصد فاقد درآمد هستند و در مجموع 60 موقوفه می‌شود که از این تعداد در سال جاری 15 موقوفه درآمدزا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با سیاست‌گذاری سازمان اوقاف ایستگاه‌های مشاوره وقف در تمامی بقاع متبرکه فعال شده‌اند تا اگر کسی تمایل داشت وقفی انجام دهد قبل از ایجاد وقف، راهنمایی‌های لازم در جهت نیازهای جامعه ارائه شود، گفت: این مشاوره‌ها در راستای نیازمندی‌های شهر انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام خلیلی با اعلام اینکه این مشاوره‌ها توسط کارشناسان مخصوص ارائه می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه بازوی اصلی تبلیغات دینی هستند، این افراد باید مردم را به امر وقف راهنمایی کنند لذا در این خصوص جلسات توجیهی برای روحانیون برگزار شده تا این قشر بتوانند مردم را به خوبی به این امر مهم هدایت کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه روحانیون کاری کنند تا مردم به جای وصیت، وقف انجام دهند، عنوان کرد: اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه، مراکز پژوهشی و دانشگاهی در روشنگری مردم تأثیر بسیار زیادی دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه برای جلب اعتماد مردم نظارت بر موقوفات را با جدیت هر چه بیشتر انجام می‌دهد، ابراز کرد: بالغ بر شش نفر پرونده‌های وقف را نظارت می‌کنند تا تخلفی در موقوفات شکل نگرفته باشد.

وی یکی از کارهایی را که موجب رشد موقوفات و ایجاد وقف جدید می‌‎‌شود را امانتداری اداره اوقاف نسبت به خود موقوفه دانست و گفت: تلاش ما بر این است تا رقم‌های اجاره وقف عادلانه باشد تا از این طریق امانت‌داری در موقوفه حفظ شود.

حجت‌الاسلام خلیلی با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای گسترش وقف تلاش کنند، بیان کرد: متأسفانه تاکنون از ظرفیت‌های عمیق وقف در جامعه به درستی استفاده نشده و اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی از مردم کاشمر به عنوان مردمی متدین نام برد و افزود: تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص ارزش و احکام وقف و این که مستأجران باید چه نکاتی را رعایت کنند، تأثیر بسزایی در رشد موقوفات دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه تبلیغات موجب می‌شود مردم با آگاهی بیشتر در خصوص انجام وقف گام بردارند، گفت: اگر تبلیع در خصوص نحوه اجاره بهای موقوفات رایج شود، مردم با آگاهی بیشتری از حقوق موقوفه دفاع خواهند کرد و هرگونه نقل و انتقالی را با هماهنگی این اداره انجام خواهند داد

2 پاسخ

  1. ﭼﺮا اﺩاﺭﻩ ﻣﺤﺘﺮﻡ اﻭﻗﺎﻑ ﺩﺭ اﻣﺪ ﻭاﻗﻌﻲ ﺭا اﻋﻼﻡ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ
    ﺩﺭ ﺿﻤﻦ اﻳﻦ ﺩﺭ اﻣﺪ ﺻﺮﻑ ﭼﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﻲ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ
    اﮔﺮ ﺷﻔﺎﻑ ﺳﺎﺯﻱ ﺷﻮﺩ ﻣﺮﺩﻡ اﺯ ﺟﺎﻥ ﻭﺩﻝ اﻣﻮاﻟﺸﺎﻥ ﺭا ﺩﺭ ﺭاﻩ ﺧﺪا ﻭﻗﻒ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *