تعهد ۱۰۰ میلیون تومانی مردم کاشمر به ستاد بازسازی عتبات عالیات

گروه رییس ستاد بازسازی ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی از تعهد ۱۰۰ میلیون تومانی مردم شهرستان کاشمر به این ستاد خبر داد.
جعفر دهنوی، رییس ستاد بازسازی ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از تعهد ۱۰۰ میلیون تومانی مردم شهرستان کاشمر به این ستاد خبر داد و با بیان اینکه تاکنون 70 میلیون تومان از این تعهد تأمین شده است، ابراز امیدواری کرد: طی چهار ماه آینده الباقی این تعهد توسط مردم کاشمر تأمین شود.

رییس ستاد بازسازی ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم خراسان رضوی در سطح کشور به لحاظ کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات سرآمد هستند، افزود: سال گذشته خراسان رضوی از نظر کمک‌های مردمی و فعالیت‌های عمرانی در عتبات عالیات به عنوان دومین ستاد برتر در کشور معرفی شد.

وی با اعلام اینکه تعهد امسال خراسان رضوی احداث صحن امام رضا(ع) در کاظمین به عنوان بزرگ‌ترین پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات است، گفت: بر این اساس تمام هزینه‌های ساخت این پروژه که حدود 80 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است از محل کمک‌ها و نذورات مردمی در خراسان رضوی تأمین می‌شود که امیدواریم طی مدت 18 ماه به پایان برسد.

دهنوی با بیان اینکه تاکنون یک و نیم میلیارد تومان وجوهات نقدی از مردم جذب شده است، که بخش اعظمی از آن به ساخت صحن امام رضا(ع) اختصاص دارد، اظهار کرد: این پروژه مختص خراسان رضوی است و در سایه حمایت‌های مسئولان استان و کمک‌های خیران هزینه‌های آن تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صحن امام رضا(ع) 14 هزار مترمربع عرصه و 34 هزار مترمربع زیربنا دارد، ادامه داد: در این صحن در سه سطح رواق زیرین، صحن فوقانی و رواق‌های اطراف آن کار می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با بیان اینکه در صورت تحویل عرصه، بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام شده از سوی مهندسان و کارشناسان پیش از موعد تعیین شده 18 ماه، صحن را آماده و تحویل می‌دهیم، گفت: اگر طبق درخواست، عرصه در موعد مقرر تحویل شود، بنا داریم پروژه را در مدت هشت ماه به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد تأمین خشت طلا برای ایوان‌های باب‌القریش، باب‌المراد و باب‌القبله حرم موسی‌بن جعفر(ع) از سوی عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) در خراسان رضوی بودیم، عنوان کرد: سال گذشته مردم و خیران سه میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب ستاد استان واریز کرده‌اند.

دهنوی با تأکید بر اینکه برای امسال سقفی مشخص نشده است و باید هزینه احداث صحن امام رضا(ع) طی مدت دو سال جمع‌آوری شود، افزود: حتی کمک‌هایی که از سوی افراد عاشق و دلداده اهل بیت(ع) با رقم‌های 500 تومانی و هزار تومانی صورت می‌گیرد برای ما ارزشمند است زیرا معتقدیم این کمک‌ها که با عرق جبین افراد زحمتکش اهدا می‌شود، سبب خیر و برکت است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اعلام اینکه در 30 شهرستان استان خراسان رضوی ستاد عتبات عالیات دایر است، گفت: کاشمریکی از شهرهای نمونه در سطح استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

2 پاسخ

  1. بهتر نیست بجای اینکه از مردم کمک گرفت جلوی اختلاسهای سه هزار ، دوازده هزار ، پانزده هزار و … را بگیرند وکمک نمایند و از جیب مردم بیچاره خرج نکنند .چون واقعا بخاطر تعصبات دینی مردم حاضرند از نون شب خود کم کنند و حق زن و بچه اشان را جهت کمک ضایع کنند که خود نیز نوعی ظلم به خانواده است

  2. لطف کن مسائل مذهبی روقاطی این جریان نکن جناب گل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *