امام جمعه کاشمر: مسوولان مراقب فتنه های فرهنگی باشند

ایرنا – امام جمعه کاشمر گفت: فتنه های فرهنگی یک شبه اتفاق نمی افتد لذا مسوولان باید مراقب فتنه های فرهنگی در جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ‘سیدقاسم یعقوبی’ در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کاشمر افزود: کسانی در شبکه های تلویزیونی، ماهواره ای و شبکه مجازی هستند که تغییر سبک زندگی اسلامی و تغییر فرهنگ انقلاب و اسلام را دنبال می کنند.

وی با اشاره به واقعه کشف حجاب در سال 1314 توسط رضاخان گفت: کشف حجاب یک شبه اتفاق نیفتاد بلکه سالها نویسندگان غرب زده از طریق روزنامه ها، فیلمها و نمایشنامه تلاش کردند تا با تربیت زنانی در راستای نحوه پوشیدن لباس به دلخواه آنان، بی حجابی را در جامعه ترویج کنند.

وی افزود: اگر رضاخان دیگری پیدا شود و این افراد زمینه را مناسب ببینند در جهت تغییر فرهنگ لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

خطیب جمعه کاشمر در ادامه خطبه ها به فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت اشاره و بیان کرد: باید از پیامبر اسلام رأفت و مهربانی با یکدیگر را فراگرفت.

وی با تاکید براینکه مومنین باید در برابر دشمنان و کفار تیز و برنده و در برابر مومنین اهل گذشت باشند افزود: وحدت و برادری اصل مسلم عالم طبیعت است.

یعقوبی اختلاف را یک مرض اجتماعی دانست و گفت: هدف باید بر وحدت بین شیعه و سنی، مسلمانان و اهل کتاب و همه انسانها باشد.

وی در ادامه همچنین رزمایش محمد رسول الله(ص) را جزو بی سابقه ترین رزمایشهایی دانست که توسط ارتش به لحاظ بکارگیری نیرو و تجهیزات پیشرفته اجرا شده است.

امام جمعه کاشمر افزود: این رزمایش برای دشمنان و دوستان انقلاب و ایران پیامهای فراوانی داشت و هشداری جدی برای دشمنان بود تا به خود بیایند و بفهمند ارتشی که در زمان جنگ از داشتن سیم خاردار محروم بود امروز به لحاظ داشتن تجهیزات نظامی از چه اقتداری برخوردار است.

یک پاسخ

  1. جناب امام جمعه محترم سلام چرا اینقدر مراسم گرامیداشت روز نهم دی امسال در شهرستان کاشمر کم رنگ برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *