همزمان باچهلمین روز استاد پورحسن از پوستر خوشنویسی «رحیل» در کاشمر رونمایی شد

همزمان با چهلمین روز ارتحال استاد و پیشکسوت قرآن و هنر کاشمری از پوستر خوشنویسی با عنوان «رحیل» در کاشمر رونمایی شد.
خبرگزاری فارس: پوستر خوشنویسی «رحیل» در کاشمر رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، در این مراسم که فرماندار، تعدادی از مسئولان، جمعی از قاریان و هنرمندان کاشمری و خانواده مرحوم محمد جواد پورحسن استاد و پیشکسوت قرآنی و هنر خوشنویسی حضور داشتند از پوستر خوشنویسی رحیل که به یاد بود قاری قرآن و هنرمند فقید کاشمری رونمایی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این پوستر توسط استاد هادی دربان حسینی که دو سال ابتدای یادگیری هنر خوشنویسی خود را نزد استاد محمد جواد پورحسن را سپری کرده است برای عرض ارادت و ادای دین به استادش کتابت کرده است.

جواد روشندل با بیان اینکه کتابت این پوستر به تأیید استاد امیرخانی نیز رسیده است، یادآور شد: تذهیب این پوستر توسط فاطمه منتظری انجام شده است.

وی با بیان اینکه این پوستر خوشنویسی در ابعاد 38 * 39 کتابت و تذهیب و در تیراژ 2 هزار نسخه منتشر شده است خاطرنشان کرد: اثر خوشنویسی کتابت شده توسط استاد هادی دربان حسینی مربوط به محتوای آیه 133 سوره آل عمران است که به همت موسسه فرهنگی هنری باغ حکمت ترشیز و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان کاشمر به یاد بود قاری و استاد برجسته قرآن و هنرمند خوش سلیقه و با ذوق هنر خوشنویسی مرحوم محمد جواد پورحسن منتشر شده است.

در ادامه این مراسم سهیل سادات ترشیزی سرپرست انجمن خوشنویسان ایران شعبه کاشمر، مهدی فروزان فرماندار کاشمر و خانم عاصمی مدیر مرکز قرآنی خواهران کاشمر در سخنانی به بیان خصوصیات اخلاقی و رفتاری این هنرمند پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *